افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت بازارهای موقت مشهد

رئیس اداره ساماندهی مشاغل غیر رسمی سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: بر اساس داده‌های آماری سال‌ جاری ۳۰ درصد به ظرفیت بازارهای موقت این کلانشهر افزوده شده است.

رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش این بازارهای موقت به دلیل پاسخگویی به نیاز فعالان و گرایش آنان به سمت مشاغل غیررسمی و موقت است.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا بر مشاغل مختلف تأثیر مستقیم گذاشته است، ادامه داد: بر این اساس برای حمایت از فعالان صنفی آسیب‌دیده از کرونا و سامان دادن به کسب و کارهای غیررسمی، روزبازارها، عصربازارها، شب‌بازارها و بازارهای تخصصی تعریف شده است.

رئیس اداره ساماندهی مشاغل غیر رسمی سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه ۷۰ درصد از غرفه‌های بازارهای موقت سازمان در اختیار مردان است و ۳۰ درصد به زنان تعلق دارد گفت: مشاغل غیررسمی به دلیل دارا بودن شرایط خاص نظیر سیار بودن، پرداخت اجاره بهای بسیار اندک و عدم پرداخت مالیات با استقبال روبه‌رو شده است.

محمدی افزود: زنان ساکن در حاشیه شهر برای رهایی از مشکلات اقتصادی رو به فعالیت‌های خود جوش در بخش‌های غیررسمی آورده و توانسته‌اند به صورت هر چند گذرا این طریق امرار و معاش کنند.

کد خبر 548285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.