شهردار: بافت قدیم قشم برای دفع آب‌های سطحی دچار مشکل است

شهردار قشم گفت: دفع و هدایت آب‌های سطحی و همچنین فاضلاب‌های خانگی دو مشکل اساسی در محله‌ها و بافت قدیم قشم است که مشکلات فراوان بهداشتی و اجتماعی برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش ایمنا، میرداد میردادی در آئین انتخاب شورایار و شهردار محله آل کمال قشم، اظهار کرد: تنگ‌بودن کوچه‌ها و اجرا نشدن طرح‌های جامع و تفصیلی شهر در بافت فرسوده و قدیمی قشم، مشکلات زیادی را ایجاد کرده که یکی از آنها سخت‌شدن اجرای فاضلاب در این نقاط است.

وی با بیان اینکه با تفاهمنامه‌ای که بین شهرداری و منطقه آزاد قشم منعقد شده، مسئولیت بافت قدیم به شهرداری واگذار شده، افزود: از مردم درخواست داریم از فرصت به وجود آمده برای سنددار کردن منازل خود استفاده کنند.

شهردار قشم از تفاهم با برخی بانک‌ها در قشم به منظور ارائه تسهیلات بلندمدت خبر داد و خاطرنشان کرد: برای نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده، حتی ۲ سال تنفس پرداخت اقساط در نظر گرفته شده است.

میردادی از کم بودن تعداد آمبولانس‌های واحد آرامستان انتقاد و تاکید کرد: با توجه به بعد مسافت و همچنین امکان بروز برخی مسائل، خرید یک یا دو دستگاه آمبولانس دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی از خرید یک دستگاه لودر ۴۲۰ به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد و اضافه کرد: با موافقت انجام شده، یک دستگاه بیل مکانیکی نیز به زودی به ناوگان شهرداری قشم اضافه خواهد شد.

شهردار قشم گفت: اجرای بتن دکوراتیو از میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تا اسکله شهید ذاکری، ورودی شهر و همچنین آسفالت از جمله برنامه‌های انجام شده و در دست اقدام شهرداری است.

حبیب بازماندگان قشمی، رئیس شورای اسلامی شهر قشم گفت: در سالیان گذشته به دلایل مختلف، رد پایی از خدمات سازمان منطقه آزاد قشم در بافت قدیم قابل مشاهده نبود و با توافق انجام شده، تمامی اختیارات ۲۱ محله بافت قدیم قشم به شهرداری سپرده شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۸۰ درصد مناطق واقع در این محلات، فاقد سند هستند که از مالکین درخواست داریم نسبت به دریافت سند اقدام کنند.

منبع: فارس

کد خبر 548230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.