بهمن‌ماه مالکان خودروهای لوکس مشخص می‌شوند

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان با بیان اینکه هر خودروی بالای یک میلیارد تومان لوکس محسوب نمی‌شود، گفت: قرار بر آن است از اول بهمن‌ماه پیامک دریافت مالیات برای مالکان خودروهای بالای یک میلیارد تومان ارسال شود.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فعلاً بسیاری از خودروها قیمت بالایی دارد، اما این قیمت، دلیلی بر لوکس بودن نیست بنابراین به نظر می‌آید تصویب قانون دریافت مالیات از صاحبان همه این خودروها کارشناسانه نباشد.

وی اضافه کرد: قبل از هرچه باید مشخص شود دقیقاً چه خودروهایی با چه شرایطی شامل این مالیات می‌شود، زیرا ممکن است دو خودرو با یک مدل و یک قیمت خریداری شده باشند، اما بعد از مدتی یکی سالم و دیگری تصادفی شود، حال مشخص نیست که تکلیف مالکان این دو خودرو برای پرداخت مالیات چه می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان تأکید کرد: باید قانون‌گذار به این موارد توجه داشته باشد که معیار مالیات ستانی از خودروی لوکس چیست و آیا اگر این خودرو پس از مدت‌زمانی به دلایلی، کاهش نرخ پیدا کرد همچنان شامل مالیات می‌شود؟

وی تصریح کرد: اجرای چنین قوانینی در کشورهایی جوابگو است که اغلب مردم، دارای خودروهای گران‌قیمت و صفر کیلومتر هستند، اما اجرای آن در ایران که بیشتر خودروها به حالت مستهلک درآمده‌اند چندان منطقی و کارشناسانه نیست.

کد خبر 548199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.