«طرح شفافیت» در شورای شهر اصفهان تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سومین و مهمترین مصوبه امروز جلسه علنی شورا، تصویب طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری شهرداری و شورای شهر اصفهان به عنوان مهمترین دغدغه مردم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران با اشاره به سه مصوبه بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: مورد نخست لایحه تخفیف برای خیریه حمایت از بیماران و خانواده بیماران استان‌های محروم کشور به ویژه استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بود که در رابطه با اسکان بیماران و پیگیری‌های حمایتی از خانواده آنها در شهر اصفهان، قرار بود مؤسسه‌ای ایجاد شود که شهرداری در این راستا درخواست تخفیف برای احداث بنای این مجموعه را داشت و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: دومین مصوبه شامل لایحه اعطای مجوز، انجمن حمایت از زندانی‌ها به منظور بهره‌برداری از مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و موتورسیکلت به منظور ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان و ایجاد درآمد برای آنها بود که به تصویب اعضای شورا رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سومین و مهمترین مصوبه این جلسه شورا، تصویب طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان بود، زیرا طرح شفافیت و رانت‌هایی که وجود دارد و بکارگیری افراد در چند پست یا به‌کارگیری افراد بدون پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، دغدغه بسیاری از مردم در ایام قبل از انتخابات دوره اخیر شورا بوده است.

وی افزود: طرح شفافیت در چهار فصل پیرامون دغدغه‌های مردم در حوزه‌های مختلف در رابطه با شهرداری و شورای اسلامی شهر از جمله منع به‌کارگیری بستگان شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر، شفافیت سفرهای خارجی کاری مدیران شهری و اعضای شورای شهر، تعارض منافع و منع مداخله، تاکیداتی مطرح کرده و به صورت ویژه آرای اعضای شورای شهر در کمیسیون‌ها و صحن شورا بر اساس شیوه نامه و آئین نامه مصوب هیئت وزیران به اطلاع مردم خواهد رسید.

صالحی تصریح کرد: بر اساس طرح شفافیت، زمان، برنامه و جزئیات مصوبات و حضور و غیاب اعضای شورا نیز در دسترس عموم قرار می‌گیرد که بندهای آن در بخش‌های مختلف جهت تأمین حقوق شهروندی مردم در شهر اصفهان و تسهیل نظارت بر شهرداری و شورای شهر در چهار فصل شامل اطلاعات، شهرداری، محدودیت انتصابات و تکالیف شورای اسلامی شهر امروز با حداکثر آرا اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید.

وی افزود: از دستگاه‌های نظارتی در مراحل تصویب درخواست داریم با توجه به مطالبه مردم به زودی در کمیته انطباق فرمانداری، مراحل قانونی آن انجام شود تا به سرعت مطالبه مردم را به عرصه اجرا بیاوریم.

کد خبر 547547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.