شهرداری زنجان ۶۲ اتوبوس را نوسازی می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه شهرداری این شهر در ایام کرونا سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان یارانه به رانندگان اتوبوس پرداخت می‌کند، گفت: شهرداری ۶۲ دستگاه اتوبوس را نوسازی می‌کند.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اتوبوس‌های شهری با نظر کمیته فنی متشکل از استانداری، شهرداری و راهداری اقدام به نوسازی اتوبوس‌های فرسوده شهر زنجان کرده است.

وی با بیان اینکه بازسازی در قالب این طرح با شرط فعالیت پنج ساله و در خدمت شهرداری انجام می‌گیرد، افزود: بازسازی هر اتوبوس ۳۲۴ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه در هر مرحله چهار تا پنج اتوبوس برای باز سازی ارسال می‌شود، ادامه داد: در این طرح ۶۲ اتوبوس بازسازی و به چرخه سرویس‌دهی به شهروندان باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه شهرداری در تلاش است که در دوره‌های بعدی اتوبوس‌ها برای بازسازی به تبریز یا ارومیه ارسال نشود و در سایت و سوله مخصوص به این امر در شهر زنجان تعمیر شود، اظهار کرد: شهرداری درصدد است با استفاده از تعمیرکاران متبحر بومی اقدام به بازسازی ناوگان کند تا علاوه بر کاهش زمان بازسازی نظارت بر مراحل اجرای کار نیز انجام گیرد.

مرادلو با تاکید بر اینکه شهرداری تلاش می‌کند با بازسازی اساسی و به‌کارگیری قطعات با کیفیت ناوگان مناسبی را در دسترس شهروندان قرار گیرد، ادامه داد: در ایام کرونا ۷۳۰ تا ۵۸۰ هزار تومان روزانه به هر راننده یارانه پرداخت می‌شود که سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان از این محل در جهت حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرداری تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بازسازی ۶۲ دستگاه اتوبوس در مجموع ۲۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است، گفت: از این میزان ۱۶ میلیارد تومان طی وامی به شهرداری و چهار میلیارد تومان نیز با مساعدت دولت تأمین خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اتوبوس‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ روز در چند مرحله برای نوسازی انتقال داده می‌شود و سازمان موظف به پرداخت یارانه به رانندگان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برخی از رانندگان اذعان دارند که حدود ۹۰ روز است اتوبوس‌های آنها برای بازسازی ارسال شده است و در این مدت یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری زنجان به وعده خود در استفاده رانندگان از اتوبوس‌های شهرداری عمل نکرده است.

کد خبر 547387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.