بهترین و بی‌نظیرترین موزه‌های آفریقا

بهترین موزه‌های آفریقا شامل موزه هنر مدرن الجزایر، موزه آثار باستانی مصر، موزه ملی اتیوپی، موزه قلعه کیپ کوست و موزه ملی مالی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قاره آفریقا نه تنها به‌دلیل مناظر دیدنی بی‌نظیر، مکان‌های تاریخی باورنکردنی و سواحل زیبا در جهان مشهور است، بلکه مجموعه‌ای مسحورکننده از موزه‌ها را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید، آن‌چنان‌که فرقی نمی‌کند به فرهنگ و هنر، علم و طبیعت، یا تاریخ و باستان شناسی، علاقه داشته باشید.

در اینجا به بهترین موزه‌های آفریقا از موزه باشکوه هنر مدرن الجزایر تا موزه ملی تاریخ و فرهنگ خارق‌العاده زنگبار نگاهی می‌اندازیم که ارزش دیدن دارند.

موزه ملی اتیوپی

اگرچه موزه ملی اتیوپی بیشتر به دلیل خانه «لوسی»؛ اسکلت ۳.۲ میلیون ساله از یکی از اجداد انسان‌ها در جهان شناخته شده است، تعداد زیادی آثار هنری و صنایع دستی در کنار بخش‌های بزرگ قوم‌شناسی و دیرینه‌شناسی در آن به نمایش گذاشته شده است. گردشگران با نگاهی به تاریخ این کشور و تاریخ قاره آفریقا متوجه می‌شوند که موزه ملی اتیوپی در آدیس‌آبابا ارزش بازدید را دارد. ساختمان این موزه به سبک معماری ایتالیایی ساخته شده است. موزه ملی اتیوپی به عنوان نمایشگاه در سال ۱۹۳۶ و به عنوان موزه در سال ۱۹۵۸ افتتاح شد.

بهترین و بی‌نظیرترین موزه‌های آفریقا

موزه هنر مدرن الجزایر

موزه هنر مدرن الجزایر در ساختمانی زیبا واقع شده است و دارای فضای داخلی نئومورویی فوق‌العاده است. در این موزه باشکوه تعداد زیادی نقاشی و مجسمه بی‌نظیر از هنرمندان الجزایری و بین‌المللی یافت می‌شود. همچنین موزه ملی آثار باستانی و هنرهای اسلامی الجزایر به منزله هویت این کشور شناخته می‌شود و تاریخ الجزایر را در خود ثبت کرده است. این موزه دارای سه بخش آثار اسلامی، قطعات هنری قدیمی و سکه‌های قدیمی است که در سال ۱۸۳۸ میلادی ساخته و در سال ۱۸۹۷ افتتاح شد. موزه ملی آثار باستانی و هنرهای اسلامی الجزایر در سال ۱۹۶۲ بازسازی شد.

موزه آثار باستانی مصر

موزه آثار باستانی مصر در شهر قاهره قرار دارد و در آن آثار مومیایی‌، مجسمه‌ها و مصنوعات که مجموعه‌ای خیره‌کننده از آثار باستانی دوران فراعنه به چشم می‌خورد. دو مجسمه پادشاه توت‌عنخ آمون و شاه آخناتون از شگفت‌انگیزترین آثار این موزه محسوب می‌شوند. موزه آثار باستانی مصر منزلگاه بیش از ۱۶۰ هزار اثر باستانی مصر باستان بوده و یکی از بی‌نظیرترین موزه‌های جهان در زمینه مصر شناسی محسوب می‌شود.

بهترین و بی‌نظیرترین موزه‌های آفریقا

موزه ملی مالی

موزه ملی مالی با مجموعه‌های وسیع باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، شما را در تاریخ غنی این کشور محو می‌کند. نمایش استعمارگرایی فرانسه و استقلال کشور مالی از قدرتمندترین مجموعه آثار موزه است. موزه قلعه کیپ کوست غنا، یکی دیگر از بهترین موزه‌های قاره آفریقا محسوب می‌شود که میراث فرهنگی غنی کشور غنا را قبل و بعد از ورود اروپایی‌ها به تصویر می‌کشد. کیِپ کوست، شهر بزرگی است که در منطقه مرکزی غنا قرار دارد و روزگاری از مراکز عمده تجارت برده به شمار می‌رفت. در موزه قلعه کیپ کوست تأثیر تجارت برده‌داری در کشور غنا مشاهده می‌شود.

بهترین و بی‌نظیرترین موزه‌های آفریقا

موزه مراکش

موزه مراکش با دیوارهای کاشی کاری شده زیبا، فواره‌های درخشان و موزاییک‌های باشکوه، در کاخ دیدنی واقع شده و مجموعه‌ای بی‌نظیر از کتیبه‌های قرآنی، هنرهای معاصر، منسوجات و سکه‌های مراکشی را به نمایش می‌گذارد. این موزه در اوایل قرن ۲۰ ساخته شده و معماری آن ترکیبی از سبک آفریقای شمالی و عناصر پرتغالی است. حیاط مرکزی زیبای موزه مراکش یکی از ویژگی‌های برجسته این بنا است که لوستر زیبایی در وسط آن به چشم می‌خورد.

بهترین و بی‌نظیرترین موزه‌های آفریقا

موزه آفریقای جنوبی ایزیکو

ایزیکو، اولین موزه آفریقای جنوبی و میزبان مجموعه‌های شگفت‌انگیز فسیل‌ها و شهاب‌سنگ‌ها است. در این موزه دانش بومی و نمایش‌های جانورشناسی دیده می‌شود. ایزیکو با بیش از یک و نیم میلیون آثار نگهداری شده، ترکیبی عالی از تاریخ، فرهنگ، علم و طبیعت را ارائه می‌دهد و مطابق سلیقه همگان است. ایزیکو، اولین موزه ملی پایتخت آفریقای جنوبی محسوب می‌شود که توسط لرد چارلز سامرست در سال ۱۸۲۵ میلادی ساخته شد. در این موزه ابزار سنگی انسان‌ها در ۱۲۰ هزار سال پیش و لباس‌های محلی آنها قابل مشاهده است.

کد خبر 547111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.