امکانات پیست اسکی فریدون‌شهر استاندارد است/ممنوعیت استفاده از تیوب

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان گفت: تیوب بازی یک تفریح نیست بلکه خودکشی است، با دستور دادستان فریدون‌شهر استفاده از تیوب در این پیست ممنوع شد و امروز برای نخستین بار یک روز بدون تیوب در این پیست داریم و امیدواریم افراد از این وسیله به هیچ وجه برای تفریح در پیست‌های اسکی استفاده نکنند.

محمود یسلیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و در خصوص حادثه روز گذشته در پیست اسکی فریدون شهر اظهار کرد: روز گذشته به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) پیست اسکی فریدون‌شهر تعطیل بود اما مسافران از دیگر شهرهای استان در جاده منتهی به پیست اسکی تجمع کرده بودند که حادثه فوت یک خانم به دلیل استفاده از تیوب نیز در همین محل و کاملاً خارج از پیست بوده است.

وی افزود: این خانم حدوداً ۴۰ ساله به دلیل بی‌احتیاطی و استفاده از تیوب روی برف‌ها دچار حادثه شده و به دلیل ضربه مغزی در لحظه فوت می‌کند و حتی تلاش‌های بسیار مأموران اورژانس هم برای احیای این فرد مؤثر واقع نمی‌شود.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان با انتقاد از استفاده از تیوب در پیست اسکی به دلیل خطرات بسیار، تصریح کرد: علاوه بر مصدومان سرپایی که در بیمارستان فریدون‌شهر درمان شدند چهار مصدوم شدید این حادثه هم به بیمارستان‌های اصفهان انتقال داده می‌شوند.

استفاده از تیوب در پیست اسکی یک خودکشی است

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان در بیان خطرات استفاده از تیوب در پیست‌های اسکی، تاکید کرد: تیوب بازی یک تفریح نیست بلکه خودکشی است و خوشبختانه با دستور دادستان فریدون‌شهر استفاده از این وسیله در این پیست ممنوع شد و امروز برای نخستین بار یک روز بدون تیوب را داریم و امیدواریم افراد از این وسیله به هیچ وجه برای تفریح در پیست‌های اسکی استفاده نکنند.

وی ادامه داد: برای افرادی که در رشته اسکی متخصص نیستند و یا توانایی جسمی و مالی کافی ندارند در این پیست سورتمه، لوژ، زیپلای و تله سیژ با همکاری بخش خصوصی ایجاد شده است.

یسلیانی با بیان اینکه برای ایمن سازی پیست فریدون‌شهر به منظور استفاده افراد علاقمند به تفریحات برفی در تلاش هستیم، اظهار کرد: پیگیر این موضوع هستیم که وسایل بهتر و به‌روزتری مانند اسنوموبیل و مونوپدهای جایگزین تیوب را در این پیست بیشتر کنیم.

فعالیت پیست اسکی فریدون‌شهر برای علاقمندان ورزش‌های زمستانی

وی ادامه داد: استان اصفهان دارای دو پیست اسکی است؛ پیست فریدون‌شهر در سال ۱۳۸۳ و پیست افوس در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شد، پیست اسکی افوس به دلیل بارش اندک برف و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب فعالیت چندانی ندارد و فعلاً تعطیل است، پیست فریدون‌شهر از سال ۸۳ تاکنون هر ساله با پیگیری‌های انجام شده توانسته است امکانات لازم را مهیا کند و ایمن‌سازی و تسطیح آن در طول این سال‌ها انجام شد.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان اظهار کرد: در این پیست به دلیل کمبود اعتبارات دولتی با حضور اسکی‌بازان و ورزشکاران رشته اسکی یک شرکت تعاونی تشکیل شد و پیست اسکی در اختیار این شرکت تعاونی قرار گرفت.

امکانات پیست اسکی فریدون‌شهر به روز و استاندارد است

وی افزود: در سال‌های اخیر این شرکت فعالیت‌های خوبی برای افزایش امکانات در این پیست داشته و روز به روز به زیرساخت‌های پیست فریدون‌شهر اضافه شده است.

یسلیانی ادامه داد: در این پیست از یک دستگاه بالابر هزار متری استاندارد که در تمام دنیا وجود دارد، استفاده می‌شود، همچنین از یک دستگاه بالابر آموزشی به طول ۱۱۰ متر برای آموزش افراد مبتدی استفاده می‌شود که امروز بیش از ۲۰۰ نفر در قسمت آموزشی توسط مربیان مجرب و رسمی فدراسیون اسکی در رشته‌های آلپایی و اسنوبرد در حال آموزش هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکانات ما برای نیاز اسکی‌بازان حرفه‌ای کافی است هرچند راضی به این مقدار نیستیم و انتظار داریم تله سیژ و دستگاه‌های بالابر بیشتری نصب شود تا علاقمندان بیشتری جذب شوند، در محوطه پیست هم علاقمند به ایجاد و ایمن‌سازی دره‌های بیشتری به منظور وسعت بخشیدن به پیست اسکی هستیم.

از ورود تیوب باز به پیست اسکی فریدون‌شهر جلوگیری می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در بحث خدمات رفاهی پیست فریدون‌شهر دارای رستوران، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی و محل اقامت است و امروز خیل عظیم جمعیت علاقمند به ورزش‌های زمستانی به این پیست آمدند و با همکاری دستگاه قضائی و نیروهای انتظامی از ورود تیوب باز به محدوده پیست اسکی جلوگیری می‌شود. سال‌ها منتظر این فرصت بودیم که تیوب وارد پیست اسکی نشود چراکه خطرات و آسیب‌های بسیاری برای افراد دارد.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان در مورد هزینه‌های ورزش اسکی در پیست اسکی فریدون‌شهر گفت: با اطمینان عرض می‌کنم هزینه اسکی بازی و وسایل اسکی در پیست فریدون شهر نسبت به دیگر پیست‌های ایران پایین‌تر است هرچند کیفیت وسایل و امکانات موجود در آن به‌روز و کاملاً مطابق استانداردها است.

کد خبر 547107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.