طبقه سوم ساختمان شهرداری لوندویل «فرهنگسرا» شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل گفت: با موافقت شهردار و اعضای شورا، طبقه سوم ساختمان جدید الاحداث شهرداری این شهر تبدیل به فرهنگسرا شد.

سینا عسگرپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساختمان جدید شهرداری لوندویل در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع و در سه طبقه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه هر طبقه از این ساختمان ۴۵۰ متر مربع مساحت دارد و دو طبقه مربوط به بخش‌های اداری و طبقه سوم نیز برای سالن اجتماعات در نظر گرفته شده بود، افزود: اخیراً با حضور تعدادی اعضای شورا اسلامی شهر، گروه‌های مردم نهاد و چهره‌ای فرهنگی فعال شهرستان آستارا با تشکیل اتاق فکری تصمیم گرفتیم سالن اجتماعات ساختمان شهرداری، تبدیل به فرهنگسرا شود که این پیشنهاد مورد استقبال و موافقت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر لوندویل قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل با بیان اینکه عملیات طراحی و تجهیز طبقه سوم ساختمان شهرداری این شهر به عنوان فرهنگ سرا با بهره گیری از نظرات و پیشنهادات هنرمندان باسابقه شهرستان آستارا از مهرماه سال‌جاری آغاز شده و اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این فرهنگسرای ۴۵۰ متری، ۲۵۰ نفر گنجایش دارد و صندلی‌های آن خریداری و آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگسرای شهرداری لوندویل دارای ورودی مجاز و امکاناتی همچون سن برای اجرای نمایش، اتاق‌های مدیریت، مهمان، گریم و پرو لباس، گالری نقاشی، آبدارخانه و سرویس بهداشتی است.

عسگرپور از اعضای اتاق فکر شهرستان آستارا در کمک به رشد و اعتلای فرهنگی شهر لوندویل قدردانی کرد و افزود: با توجه به اینکه در لوندویل، تعداد زیادی از شهروندان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری فعال هستند، لذا احداث یک فرهنگسرا در این شهر لازم و ضروری بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره ششم شورا، برگزاری مراسم‌ها و آئین‌های متنوع ملی و محلی ازجمله جشنواره لباس، اقوام شناسی، پخت رب ازگیل و پیاده روی خانوادگی و ساماندهی و معرفی جاذبه‌های گردشگری لوندویل در دستور مدیریت شهری کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا، شهر لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 546559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.