ایجاد و توسعه مسیرهای گردشگری بستری برای ایجاد فرصت‌های شغلی

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ایجاد و توسعه مسیرهای گردشگری در محلات تاریخی یزد، علاوه بر اینکه ارزش تاریخی آن را بر گردشگران داخلی و خارجی عیان می‌سازد، از فرسودگی و تخریب بناهای تاریخی آنها نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فخرالسادات خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«در گوشه گوشه‌ی این شهر می‌توان به نظاره تاریخ نشست و از غرق شدن در زیبایی‌های آن لذت برد.

تماشای جاذبه‌های تاریخی و منحصر به فرد برخی از محلات قدیمی-در بازدیدهای هفتگی از محله‌های مختلف یزد غروری بغض آلود به همراه دارد.(تعمدا از این ترکیب استفاده می‌کنم و امیدوارم روزی تهی از بغض گردد و شیرینی غرورش بماند)

محله تاریخی آبشور بازمانده از قرن هفتم و معبر محلات قدیمی یعقوبی و مریم آباد و فهادان و مالمیر با بقعه سید نصر، حسینیه آب شور، مسجد آب شور و قنات سلغرآباد (مهمان مردم خونگرم محله، در مساجد حضرت ابوالفضل (ع) و مسجد مؤمن در هر دو محله آب‌شور قدیم و جدید بودیم)؛ امامزاده سید تاج‌الدین معروف به سید پنهان در کوشکنو فهادان؛ قاسم آباد و باغ‌ها، قلعه تاریخی، مسیر آب، آتشکده قاسم آباد و بخشی از این بازدیدها بود در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم.

اما اینکه مالکان باغ‌های قاسم آباد خواستار حفظ آن هستند و پیگیر احیای قنات قاسم آباد و حفظ اراضی باغی و زراعی …ارزشمند است و درخور تأمل؛ باغ‌های قدیمی یزد گنجینه سبز کویر هستند؛ مردم خوبی داریم، کاش مسئولان خوبی باشیم.

برای ماندگاری مردم و حفظ فضای اقلیمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موجود در محلات تاریخی شهر، نیاز به برنامه‌ای جامع و فراگیر است. بهره‌مندی از ظرفیت متخصصین امر، دفاتر بازآفرینی و مشارکت‌های مردمی بخشی از ملزومات این مسیر است.

ایجاد و توسعه مسیرهای گردشگری در هریک از محلات تاریخی یزد، هم ارزش تاریخی آن را بر گردشگران داخلی و خارجی عیان می‌سازد، هم از فرسودگی و تخریب بناهای تاریخی آنها جلوگیری می‌کند؛ هم با پیوند معیشت و اقتصاد جوامع محلی بافت‌های تاریخی، فرصت‌های شغلی مناسبی برای اهالی ایجاد می‌کند؛ هم از حجم جمعیتی بافت تاریخی و تخریب احتمالی ناشی از آن پیشگیری می‌کند.

یکی از وظایف اصلی و بخش مهمی از برنامه‌های هفتگی ما حضور در محلات مختلف شهر است و خوشبختانه اغلب با همراهی شهرداران محترم مناطق، تصمیمات خوبی هم اتخاذ می‌گردد که امیدوارم جامه عمل بپوشد.»

ایجاد و توسعه مسیرهای گردشگری بستری برای ایجاد فرصت‌های شغلی

کد خبر 545773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.