۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
نقاشی را آهنگین ببینیم

نمایشگاهی از آثار پژمان تدین با نام "نقاشی آهنگین" در گنجینه موسیقی برگزار شده است.

پژمان تدین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: من مقیم ایتالیا هستم و کارم موسیقی و نقاشی است به همین دلیل سال‌ها فکر می‌کردم رابطه بین این دو هنر را پیدا کنم تا اینکه حدود ۶ سال پیش نمایشگاهی از تعدادی از آثارم را در موزه موسیقی تهران در معرض نمایش قرار دادم و اکنون نیز تعدادی از آن‌ها را همراه با تابلوهای جدیدتر در موزه موسیقی ارامنه اصفهان ارائه کرده‌ام.

وی با بیان این که آثار او برگرفته از مضامین سنتی کشورمان است، ادامه داد: بعضی از آثار ارائه شده با موضوع مینیاتورهای دوره تیموری است، همچنین اتفاقات اروپا نیز برای من الهام بخش بوده است؛ مثلاً چهره موزیسین‌های فرهنگی را به صورت سمبلیک به نمایش گذاشتم.

نقاشی را آهنگین ببینیم

نقاش و موزیسین اصفهانی گفت: تابلوهای ارائه شده در موزه موسیقی ارامنه اصفهان از جنس چوب است که سیم‌های قابل کوکی روی آن تابلوها کار شده است و زمانی که مخاطب آن سیم‌ها را لمس کنند آوایی از تابلوهای نقاشی خارج می‌شود ولی اگر از دور به تابلوها نگاه کنند سیم‌ها مشخص نیست؛ به همین خاطر عنوان نقاشی آهنگین را برای این نمایشگاه انتخاب کردیم.

این هنرمند گفت: زمانی که یک تابلوی نقاشی دارای صدا باشد اثر نابی خلق شده است. تاکنون هیچ‌کس در دنیا چنین کاری انجام نداده است و من اولین نفر هستم که به این روش پرداخته‌ام.

تدین با بیان اینکه تاکنون در ایتالیا و بسیاری از کشورها نمایشگاه‌هایی از آثار خود برگزار کرده است، افزود: در این نمایشگاه ۱۵ اثر ارائه شده است که با استفاده از تکنیک مخلوط از اکریلیک و رنگ و روغن بر روی چوب کشیده شده‌اند.

نقاشی را آهنگین ببینیم

به گزارش ایمنا، پژمان تدین، نقاش و موزیسین اصفهانی، متولد سال ۱۳۵۶ است. او نقاشی را از سه سالگی نزد پدربزرگش "مرتضی شریفی" که از نقاشان اصفهانی بود، آغاز کرد و در ادامه از محضر استادانی چون مرتضی نصر و اکبر میخک بهره‌مند شد. وی همزمان با آموزش نقاشی نواختن تار و سه تار را نیز زیر نظر استادانی مانند کامران کیوان، بهروز همتی و مرحوم استاد محمدرضا لطفی آموخت. تدین در سال ۱۳۸۱ عازم ایتالیا شد و در آکادمی هنرهای زیبای شهر فلورانس و سپس در شهر رم به تحصیل در رشته نقاشی و فراگیری «موسیقی قرون وسطی در اروپا پرداخت که حاصل آن برگزاری صدها نمایشگاه نقاشی و کنسرت موسیقی در بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا، فرانسه، آلمان، پرتغال، آمریکا و اسپانیا بوده است. او با ایجاد رابطه بین هنر نقاشی و موسیقی توانست برای نخستین بار در دنیای هنر موفق به خلق تابلوهای نقاشی آهنگین شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی آهنگین می‌توانند تا ۳۰ دی‌ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و ۱۴:۳۰ تا ۱۸ به گنجینه موسیقی ارامنه، واقع در اصفهان، خیابان حکیم نظامی، گذر سنگتراش‌های غربی، پلاک ۵۷ مراجعه کنند.

کد خبر 545548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.