رصد لحظه‌ای اقدامات بر اساس راهبردهای بودجه ۱۴۰۱

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس راهبردهای بودجه ۱۴۰۱ قابلیت رصد به لحظه اقدامات انجام شده را خواهیم داشت و مردم طعم تحول در مدیریت شهری را از سال آینده خواهند چشید.

به گزارش ایمنا، علی صالحی با اشاره به تشکیل کمیته منتخب با حضور اعضای شورای شهر و شورای معاونان شهرداری برای هم‌افزایی در تهیه سند راهبردهای بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، اظهار کرد: تلاش ما این است تا بیش از گذشته تحقق این سند را در حوزه اجرا شاهد باشیم.

وی افزود: برای نخستین بار بازنویسی متن و تأکیدات اشاره شده بر مبنای احصای مسائل روز اتفاق افتاد و از تکرار سندی که شاید در سال‌های گذشته صرفاً بر اساس یک متن از پیش تهیه شده بود، جلوگیری شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای نخستین بار ساز و کاری برای امکان رصد برخط اقدامات و ارزیابی هم‌راستایی برنامه‌ها با راهبردها در دل سیاست‌ها تعبیه شد که با پذیرش همکاران در حوزه اجرایی شهرداری به زودی اقدامات لازم در این زمینه باید انجام شود تا بتوانیم مسیری مدون را بر اساس برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر پیش از این وعده‌هایی به مردم داده بود، اما یکی از تأکیدات جدی که اکنون زمان بروز و ظهور آن است، وعده برنامه محوری و حرکت توأم برنامه، بودجه و حوزه اجرا است، خاطرنشان کرد: هدف ما حرکت در این مسیر است تا قابلیت رصد به لحظه اقدامات انجام شده را داشته باشیم؛ به لطف تلاش اعضای شورای شهر در دوره ششم و برگزاری جلسات، این برنامه محوری و قابلیت سنجش عملکردها محقق شد و مردم طعم این تحول را از سال آینده خواهند چشید.

صالحی با بیان اینکه در مقدمه سند حدود ۱۵ کلید واژه اصلی وجود دارد که سال آینده به دنبال پیگیری آن‌ها هستیم، گفت: ۵۳ توصیه در بخش جهت‌گیری‌های کلان، تأکیدات سیاستی و تأکیدات مبتنی بر اقدام تهیه شده و ۲۴ بند شاخص محور برای قابل ارزیابی شدن عملکرد و ۵۳ توصیه ۳ بخش قبلی، در نظر گرفته شده تا مسیری که ایجاد می‌شود مبتنی بر راهبردها باشد و اهدافی که بر آنها تاکید کردیم در قالب اعداد و ارقام سنجش پذیر شود و میزان دست‌یابی به اهداف را به مردم گزارش دهیم.

وی ادامه داد: بخشی که برای اولین بار در چارچوب راهبردهای بودجه به آن اشاره شده رویکردهای شاخص محور و با توصیه‌های سه بخش قبل متناظر است.

کد خبر 543562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.