حمل و نقل سبز انتخاب کنید و جایزه بگیرید

مقامات محلی در صوفیه از راه اندازی اپلیکیشن جدیدی خبر دادند که به شهروندان کمک می‌کند مسافتی را که بدون ماشین طی کرده‌اند، ردیابی کنند. این برنامه Sofia Coin نام دارد و نتیجه همکاری مثمر ثمر بین شهرداری و کسب و کارهای بلغارستانی برای ترویج تحرک پایدار و سبک زندگی سالم‌تر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این برنامه حاصل تلاش‌های بزرگترین پلتفرم صدور بلیط صوفیه، اپراتورهای اسکوتر الکترونیکی در شهر، اجاره دوچرخه و بزرگترین اپراتور مخابراتی است. شهروندان می‌توانند برنامه را روشن کنند تا مسافت رفت و امدشان را ردیابی و نحوه حمل و نقل مورد نظرشان را وارد کنند.

ساکنان صوفیه می‌توانند بین استفاده از دوچرخه‌های معمولی، اسکوترهای الکترونیکی، دوچرخه‌های الکترونیکی، حمل و نقل عمومی یا پیاده روی یکی را انتخاب کنند. سپس برنامه مسافت طی شده و میزان انتشار کربن را ردیابی می‌کند. این اطلاعات به مرور زمان جمع می‌شود و نشان می‌دهد که هر فرد چقدر مانع انتشار دی اکسید کربن شده است؛ برای تشویق بیشتر افراد به استفاده از انواع حمل و نقل پاک جوایزی از دستکش دوچرخه گرفته تا بلیط کنسرت در نظر گرفته شده است.

حمل و نقل سبز انتخاب کنید و جایزه بگیرید

علاوه بر این، مقامات محلی از داده‌ها برای نقشه‌برداری مسیرهای تحرک پایداری بهره می‌برند که بیشترین استفاده از آن‌ها شده است؛ مثلاً مسیرهای دوچرخه‌سواری که بیشترین استفاده را داشته‌اند، بررسی می‌شود و بنا به نیاز تحت تعمیر و نگهداری منظم قرار می‌گیرد و کیفیت آنها ارتقا می‌یابد.

در این اقدام، شهرداری بخش تحرک پایدار را به صورت بازی طراحی کرده است تا برای شهروندان جذاب‌تر شود و همچنین ابزارهایی را برای برنامه‌ریزی هوشمند نگهداری شهر فراهم کرده است.

کریستین کراستف، معاون شهردار در امور حمل و نقل و جابجایی، توضیح داد که هر بار شهروندان از وسایل حمل و نقل پایدار استفاده می‌کنند، اقتصاد، طبیعت، سلامت خود و نسل‌های آینده را تضمین می‌کنند.

دوبرومیر چولاکوف، مدیر بخش اجاره دوچرخه الکترونیکی در رابطه با این طرح گفت: "شهر شما، دنیای شما است؛ آن‌ها به انرژی سبز نیاز دارند. روش‌های جایگزین حمل‌ونقل، پتانسیل پنهان برای هوای پاک‌تر و محیطی تمیزتر هستند."

حمل و نقل سبز انتخاب کنید و جایزه بگیرید

کد خبر 542243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.