مجموعه کارگاهی امیرکبیر اصفهان تجربه موفق انتقال مشاغل مزاحم است

خزانه دار و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر مشاغل موجود تمهیدات لازم را رعایت کنند می‌توانیم برخی از مشاغل را در شهر حفظ کنیم تا مردم نیز از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

سید امیر سامع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در شهر به عنوان یک موجود زنده و رو به پیشرفت، به طور طبیعی فعل و انفعالاتی رخ می‌دهد بنابراین باید در همه بخش‌ها برنامه‌ای داشته‌باشیم تا کیفیت زندگی در شهر حفظ شود.

وی با بیان اینکه شهر زندگی، شهری است که مشاغل پر رونق داشته و افراد در آن آرامش داشته باشد، ادامه داد: اصفهان همیشه دارای این شرایط بوده، اما گاهی تعارضاتی پیش می‌آید که مجبور هستیم این موارد را پیش‌بینی کنیم.

خزانه دار و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حدود ۵۰ سال پیش قانونی تصویب شد مبنی بر اینکه مشاغل موجود در محدوده شهر نباید آلودگی، سر و صدا، بوی نامطبوع داشته یا باعث شیوع بیماری و تجمع حشرات و جانواران شود و در صورت وجود اینگونه مشاغل، شهرداری وظیفه دارد آنها را از محدوده قانونی شهر خارج کرده و اجازه فعالیت در سطح شهر ندهد.

وی افزود: مشاغلی همچون دامداری‌ها، مرغداری‌ها، محصولات سیمانی، موزائیک سازی، ریخته‌گری‌ها، شارژ کپسول گاز، انبار ضایعات، تولید سرامیک و آجرپزی نباید در محدوده شهر وجود داشته باشند چراکه مزاحمت‌هایی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

سامع تاکید کرد: مشاغلی که دارای سر و صدای زیاد هستند نباید در مسیر تردد شهروندان فعالیت داشته باشند تا آلودگی صوتی ناشی از فعالیت آن‌ها آرامش شهروندان را از بین نبرد.

خزانه دار و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: گاهی اوقات مشاغل فعال در شهر تمهیدات لازم را رعایت نکرده و برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند که در چنین شرایطی، شهرداری طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، از مغازه و اصناف بازدید کرده و شرایط مناسب برای فعالیت را اعلام می‌کند، اگر صاحبان مشاغل به این مسائل توجه نکردند، اخطارهای بعدی برای آن‌ها ابلاغ خواهد شد و پس از آن کمیسیون رأی مربوطه مبنی بر خروج شغل از محدوده شهر را صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: چندسال پیش تجربه انتقال واحدهای تعمیرگاهی و کارگاهی خیابان شهید بهشتی به مجموعه کارگاهی امیرکبیر را داشتیم که در ابتدا متصدیان این واحدها تصور می‌کردند پس از انتقال، کسب و کار آن‌ها راکد می‌شود، اما با گذشت چند سال، این مجموعه کارگاهی رونق بسیار خوبی پیدا کرده است.

کد خبر 541959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.