عزم جدی برای مراقبت از منابع آبی وجود نداشته است

شهردار کاشان با اشاره به بحران‌های مختلف طبیعی منطقه نظیر فرونشست زمین و کمبود شدید منابع آبی گفت: وضعیت موجود حاصل نبود مدیریت صحیح و فقدان عزم جدی برای مراقبت از منابع و محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده امنیه در پنجمین همایش بین‌المللی و بیست و چهارمین کنفرانس ملی بهداشت محیط، عرصه بهداشت را زیربنای توسعه و دارای اثر مستقیم بر عملکرد مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: بدون شهری سالم نمی‌توان بستری همانند دیپلماسی شهری را مهیا کرد و در نهایت به اهدافی نظیر شهر هوشمند دست یافت.

وی، رشد صنایع را دربردانده تبعات زیادی برای محیط زیست و به تبع آن بهداشت محیط قلمداد و تصریح کرد: توسعه شهرنشینی و گسترش کارخانجات موجب وارد آمدن صدمات مختلفی به آب، خاک و هوا و به صورت کلی محیط پیرامونی زندگی ما شده که این شرایط نیازمند کنترل و مدیریت جدی است.

شهردار کاشان با اشاره به بحران‌های مختلف طبیعی منطقه نظیر فرونشست زمین و کمبود شدید منابع آبی گفت: وضعیت موجود حاصل نبود مدیریت صحیح و فقدان عزم جدی برای مراقبت از منابع و محیط زیست است.

بخشنده امنیه با اذعان به اینکه شهری که از مؤلفه‌های بهداشتی تهی باشد نمی‌تواند رفاه و آرامش را برای شهروندانش به ارمغان آورد گفت: برای جلوگیری از بروز این وضعیت باید ضمن مدیریت کارآمد و صحیح، از شهروندان برای ارتقای شاخص‌ها کمک بگیریم و نوعی ایفای نقش را در اداره جامعه برای آنان قائل باشیم.

وی، توسعه پایدار شهری را بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی غیرممکن دانست و تأکید کرد: اصولاً آنچه که امروز در قالب چالش‌ها و معضلات شهری با آن مواجه هستیم نتیجه بر هم خوردن توازن انسان و محیط زیست است؛ موضوعی که در صورت نبود مدیریت صحیح می‌تواند به آیندگان نیز سرایت کند چنان که در مورد مسئله آب شاهد چنین اتفاقی هستیم.

شهردار کاشان مدیریت صحیح جمع‌آوری و دفع پسماند، توسعه و حفاظت از فضای سبز و اراضی کشاورزی داخل محدوده شهری، وضع و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل و ضوابط ساختمان سازی و معماری شهری، مدیریت وضعیت حیوانات ولگرد، استفاده از پساب‌ها برای آبیاری فضای سبز، گسترش فرآیند بازیافت و تقویت فرهنگ تفکیک از مبدأ، بهبود وضعیت ترافیکی و بررسی راهکارهای عملیاتی کاهش آلودگی هوا را از جمله مواردی برشمرد که مدیریت شهری با یاری سایر مجموعه‌ها و ارگان‌ها می‌تواند با نقش‌آفرینی سازنده به ارتقای بهداشت محیط کمک کند.

کد خبر 541825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.