رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است که این ساده‌انگاری می‌تواند معضلاتی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صادقیان امروز _یکشنبه، ۲۱ آذرماه_ در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان‌دستور اظهار کرد: همه ساله شاهد هستیم که با سرد شدن هوا و افزایش آلودگی هوا جلسات مختلفی برگزار می‌شود و پس از رفع آن، جلسات نیز کاهش پیدا می‌کند همچنین بسیاری از گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی در این خصوص در جهت رفع تکلیف است که امیدواریم این اقدامات عملیاتی شود تا شاهد رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان باشیم.

وی با تبریک روز پرستار، افزود: پرستارها در بحران‌های مختلف شجاعانه وارد می‌شوند و در کنار سایر ارگان‌ها نسبت به رفع آن بحران اقدام می‌کنند، نمونه بارز آن ایثار پرستاران در دوران شیوع کرونا است که سنگرهای خود را ترک نکردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از دو سال پیش درگیر بیماری کرونا هستیم و به علت مشکلات در تأمین نیرو، کادر درمان و پرستاران خسته شده‌اند، بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم که با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کاهش شیوع این ویروس کمک کنند تا آمار ورودی بیماران به بیمارستان‌ها کاهش یابد و شرایط خوب امروز حفظ شود.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است که این ساده‌انگاری می‌تواند معضلاتی را به دنبال داشته باشد، افزود: بخشی از مردم نسبت به انجام واکسیناسیون بی توجه هستند. مطالعات علمی نشان می‌دهد که واکسن میزان مرگ و بستری را کاهش می‌دهد. از شهرداری نیز درخواست می‌کنیم که در کنار صدا و سیما از وسایل اطلاع رسانی برای آگاهی بخشی به مردم برای انجام واکسیناسیون استفاده کند.

صادقیان با اشاره به بحث جوانی جمعیت، تصریح کرد: رشد جمعیت از مهمترین چالش‌های نظام در سال‌های اخیر است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها نسبت به این موضوع تاکیداتی داشتند، اما متأسفانه شاهد اقدامات خاصی در این زمینه نبوده‌ایم در حالی که دشمن بر موضوع کندی رشد جمعیت حساب کرده است و اگر از تمام ظرفیت خود در این زمینه استفاده نکنیم دچار خسران خواهیم شد.

وی با بیان اینکه جمعیت شناسان عنوان می‌کنند که اگر نرخ باروری از یک و نیم درصد کمتر شود دچار چالشی می‌شویم که برون رفت از آن سخت است، گفت: در حال حاضر نرخ باروری ۱.۶۵ درصد است، مجموعه‌های درگیر با این موضوع باید اقدامات لازم را در راستای قانون خانواده و جوانی جمعیت انجام دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت فرهنگی و اجتماعی در راستای تبیین اهمیت جوانی جمعیت می‌تواند به موضوع کمک کند.

وی در بیان تذکرات خود نیز، گفت: مدیران می‌روند و می‌آیند و آنچه باقی می‌ماند آلودگی شهر اصفهان است، ما از نظر قانون چیزی کم نداریم، اما مشکل ما در اجرا است؛ برخی اقدامات، گویا بیشتر در جهت رفع تکلیف انجام می‌شود و به نظر می‌رسد همتی در اجرای قوانین وجود ندارد.

صادقیان با بیان اینکه هنوز درباره منابع آلاینده شهر اصفهان صحبتی قطعی را با مردم در میان نگذاشتیم و به صورت صادقانه جمع‌بندی لازم را در گفت‌وگو با مردم نداشته‌ایم، اظهار کرد: بسیاری از منابع آلاینده هوا در محدوده شهر اصفهان نیست و به همین جهت از استاندار جوان و جهادی اصفهان می‌خواهیم که بسیاری از قوانینی که موجود است را بررسی کرده و در جهت اجرای آن اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 541383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.