اعتراف ۵ شرور خشن به سرقت پسران نوجوان

اعتراف پنج شرور خشن به سرقت و آزار پسران نوجوان، هشت روز جدال با مرگ، کشف ۲۵۰۰ کیلوگرم گوشت آلوده و غیربهداشتی، عکس‌های خصوصی لو رفت، کشف جنازه یکی از مدیران شهرداری در جوی آب، سرقت با پابند الکترونیکی زندان، سارق مسلح بین المللی در خاش زمینگیر شد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید: 

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند پسر در اظهارات خود مدعی شدند که از سوی سرنشینان دو خودروی پراید سفید و مشکی مسافربرنما در محدوده‌های کمال‌آباد، حصارک، چهار باغ، خرمدشت و سهیلیه با تهدید قمه به محل‌های خلوت کشانده شده و مورد ضرب و جرح و شکنجه قرار گرفتند. مردان شرور پس از بستن دست و پای این پسران نوجوان و سرقت اموال شأن آنها را در بیابان رها کرده و می‌گریختند. در حالی که کارآگاهان پلیس البرز به دنبال یافتن ردی از این مردان شرور بودند با پرونده قتلی رو به رو شدند که احتمال می‌رفت از سوی اعضای همین باند رخ داده باشد.

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این پرونده اظهار کرد: ۱۸ آبان امسال پیکر نیمه جان پسر ۲۱ ساله‌ای که دست و پاهایش با طناب بسته شده و چسبی بر دهانش زده بودند در بیابان‌های اطراف کرج پیدا شد. پس از انتقال وی به بیمارستان با وجود تلاش پزشکان پسر جوان جان باخت. بنابراین تلاش برای شناسایی و دستگیری عامل این جنایت نیز در دستور کار پلیس قرار گرفت.

از سوی دیگر با توجه به افزایش تعداد شاکیان پرونده آدم‌ربایی و شکنجه پسران نوجوان کارآگاهان توانستند با استفاده از ظرفیت‌های علمی و چهره‌ نگاری، متهمان تحت تعقیب را شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کنند.

وی افزود: طی تحقیقات ویژه مشخص شد که اعضای این باند پنج نفر هستند که پس از سوار کردن پسران بین ۱۵ تا ۲۱ ساله، آنان را به بیابان‌ها کشانده و ضمن سرقت اموال شأن برخی از آنها را مورد آزار و اذیت نیز قرار داده‌اند.

پس از دستگیری متهمان آنها به بیش از ۴۰ فقره سرقت، آزار و اذیت و یک فقره قتل اعتراف کردند. از بین قربانیان تاکنون سه پسر نوجوان که مورد سرقت و تعرض قرار گرفته‌اند به اداره پلیس مراجعه کرده و شکایت خود را اعلام کردند، همچنین هشت پسر دیگر نیز که مورد سرقت قرار گرفتند شکایت خود را ثبت کرده‌اند. اما با توجه به اینکه سایر مالباخته‌ها هنوز برای شناسایی متهمان و ثبت شکایت مراجعه نکرده‌اند بازپرس پرونده با درخواست انتشار تصاویر آنان از کسانی که از سوی این افراد مورد سرقت و ضرب و جرح قرار گرفته‌اند خواست برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

یکی از قربانیان این باند شرور که پسری ۲۰ ساله است درباره جزئیات ماجرا گفت: من دانشجوی روزنامه‌نگاری هستم روز حادثه برای رفتن به خانه سوار یک خودروی پراید مشکی شدم که دو سرنشین داشت بین راه آنها با تهدید قمه مرا به زیر صندلی کشانده و با لوله فلزی کتکم زدند. بعد به محل خلوتی رفتند و مرا از خودرو بیرون کشیده و با تهدید چاقو و قمه دست و پایم را بستند و آنقدر مرا زدند که نیمه بیهوش روی زمین افتادم.

آنها گوشی‌ام را سرقت کردند و از محل گریختند. کارکنان یکی از کارخانه‌های اطراف با دیدن من به سراغم آمدند و مرا به بیمارستان منتقل کردند. از آن روز همیشه با کابوس و ترس زندگی کردم آنقدر با لوله به سرم کوبیدند که هنوز هم سردرد دارم، فقط خدا کمک کرد که زنده ماندم.

پسر نوجوان دیگری که ۱۷ سال سن دارد، گفت: روز حادثه از چهار باغ کرج سوار خودروی پراید سفید رنگی شده بودم که یکی از سرنشینان به زور گوشی‌ام را از دستم گرفت آنها مرا بعد از نیم ساعت چرخاندن در خیابان‌های خلوت به یک منطقه بیابانی بردند که دور آن دیوار کاهگلی بود بعد به زور مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند و فرار کردند.

بعد از چند ساعت من به سختی با سنگ‌هایی که آنجا بود طناب دستم را پاره کردم و خودم را به جاده رساندم اما این اتفاق تأثیر بسیار بدی در روح و روانم باقی گذاشته و از اینکه تنها سوار خودروهای مسافربری شوم وحشت دارم.

هشت روز جدال با مرگ

جمعه هفته پیش بود که خبر حضور شکارچیان غیر مجاز در منطقه «سیرخون» خواف به سازمان محیط زیست این شهرستان اعلام شد. یکی از مأموران یگان حفاظت این سازمان به همراه کمک محیط بان افتخاری به صورت نامحسوس خود را به منطقه گزارش شده رساندند. مأموران پس از بررسی میدانی در محل اگرچه اثری از حضور شکارچیان و صیادان نیافتند اما با پایش محل چند تله کار گذاشته شده را در رج‌های داخل منطقه که برای زنده‌گیری گونه ارزشمند و در حال انقراض هوبره کار گذاشته شده بود، کشف کردند. تله‌های هوبره نشان از این امر داشت که شکارچیان بدون شک به محل جرمشان بازخواهند گشت و به همین دلیل مأمور یگان حفاظت و همیار افتخاری محیط زیست به کمین متهمان این پرونده نشستند.

ساعتی گذشته بود که صدای یک دستگاه موتورسیکلت در اطراف کمین شنیده شد. آنچه از ظواهر امر پیدا بود حضور شکارچیانی بود که قصد سرکشی از تله‌های خود داشتند. اما حضور مأموران و ردپای آن‌ها موجب شد تا متهمان فرار را برقرار کنند و در محل نمانند. پوشش تاغ زاری منطقه و نیز رج‌ها اسبابی شد تا شکارچیان بلافاصله خود را از دید مأموران محیط بانی مخفی کنند و بعد هم متواری شوند.

اگرچه عملیات دو مأمور یگان حفاظت و همیار محیط زیست لو رفته بود و اثری از شکارچیان نبود اما این حافظان طبیعت از سر دغدغه‌مندی و نیز حس مسئولیت برای شناسایی دیگر تله‌های موجود در منطقه محل را مورد بررسی قرار دادند. بررسی دو مأمور قانون ادامه داشت که ناگهان آن اتفاق ناگوار رخ داد و غروب جمعه را با رنگ جدایی درآمیخت. «عبدالاحد سربوزی» همیار دغدغه‌مند محیط بانی شهرستان خواف به دلیل فرازونشیب‌های منطقه تعادلش را از دست داد و از موتورسیکلت به پایین سقوط کرد و از ناحیه سر دچار جراحت شدیدی شد.

در این بین «حمیدرضا عظیم پور» مأمور یگان حفاظت سازمان محیط زیست شهرستان خواف که گرد و خاکی را در نزدیکی خود مشاهده کرده و متوجه وقوع حادثه برای عبدالاحد شده بود برای امداد او شتاب می‌کند که این فرد هم چند متر مانده به همیار محیط بانش از موتورسیکلت به زمین پرت شده و مصدوم می‌شود.

خبر بلافاصله در بیسیم مرکز پیام سازمان یگان حفاظت محیط بانی پیچید و زمانی نگذشت که عوامل امدادی، انتظامی و محیط بانی خود را به محل رساندند. عبدالاحد که از ناحیه سر دچار جراحت شدید شده بود بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های شهرستان تربت حیدریه منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. محیط بان حمیدرضا عظیم پور نیز پس از انتقال به بیمارستان با درمان سرپایی ترخیص شد.

اما آنچه بعد از ساعتی درباره این حادثه از زبان عوامل اورژانس بیمارستانی که عبدالاحد در آن بستری بود مطرح شد وخامت حالش بود که دچار ضربه مغزی شده و در کما به سر می‌برد. اگرچه تحقیقات عوامل انتظامی و مأموران یگان حفاظت سازمان محیط زیست شهرستان خواف برای شناسایی متهمان این پرونده ادامه داشت اما روز گذشته خبری تلخ جامعه محیط بانی و دغدغه‌مندان محیط زیست کشور را عزادار کرد.

عبدالاحد سربوزی بعد از گذشت هشت روز باوجود تلاش کادر درمانی بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان تربت حیدریه به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و دار فانی را وداع گفت.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان خراسان رضوی ضمن ابراز تأسف از این ضایعه و همدردی با خانواده متوفی اظهار کرد: عبدالاحد سربوزی یکی از همیاران دلسوز و فداکار محیط زیست شهرستان خواف بود که برای حفاظت از محیط زیست به صورت شبانه روزی در تلاش بود.

به گفته دکتر تورج همتی، این همیار ایثارگر و فداکار محیط بانی ۴۲ سال داشت و از سال ۹۳ تاکنون عمر خودش را وقف محافظت از محیط زیست و همراهی و همیاری با مأموران یگان حفاظت شهرستان خواف کرده بود. این دوستدار محیط زیست برای محافظت از محیط زیست از هیچ تلاشی دریغ نداشت و در رویارویی با حیات وحش بسیار دلسوز و بدون هیچ واهمه‌ای در کنار محیط بانان به حفاظت از سرمایه‌های طبیعی و ارزشمند الهی کمک می‌کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: جامعه محیط زیست کشور و خراسان رضوی از شنیدن این خبر متأثر و متألم شده و این ضایعه اندوه‌بار را به خانواده سربوزی تسلیت عرض می‌نماید.

کشف ۲۵۰۰ کیلوگرم گوشت آلوده و غیربهداشتی

مدتی قبل مأموران کلانتری یوسف آباد از قصد فردی برای فروش گوشت‌های آلوده و غیربهداشتی در این محدوده با خبر شده و با رسیدگی به موضوع از صحت گزارش واصله اطمینان حاصل کردند.

با کسب اطمینان از موضوع مشخص شد که فردی در یک زیر پله قصد فروش گوشت قرمز به قیمت ارزان‌تر از بازار را دارد اما در بررسی‌ها مشخص شد که گوشتی در این محل نگهداری نمی‌شود در همین راستا اقدامات برای شناسایی محل نگهداری گوشت‌ها آغاز شد و مدتی بعد مأموران متوجه شدند که این فرد مقادیر زیادی گوشت را در ساختمانی در خیابان شهید رجایی در جنوب تهران نگهداری می‌کند.

در ادامه مجوز قضائی اخذ شده و مأموران با حضور در این محل ۲۵۰۰ کیلوگرم گوشت آلوده و غیربهداشتی را کشف و ضبط کردند. محل مذکور نیز با حکم قضائی پلمب شد.

پلیس پایتخت درباره این پرونده اعلام کرد که در این خصوص یک نفر نیز دستگیر شده که برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است. تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

عکس‌های خصوصی لو رفت

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد اظهار کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضائی در این پلیس حاضر شد و عنوان داشت که شخص یا اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از تصاویر شخصی و مدارک هویتی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد صفحه جعلی و مزاحمت برای وی کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات ارائه شده، کارشناسان پلیس فتا توانستند با اقدامات فنی و پلیسی، عامل ایجاد مزاحمت که دوست سابق او بود را شناسایی کنند. متهم در جریان بازجویی اولیه ابتدا منکر هرگونه جرم انتسابی شد ولی پس از مشاهده ادله جرم و مواجه حضوری با شاکی لب به سخن گشود و گفت که شاکی دوست قدیمی من بوده که بر سر موضوعی مشاجره و قهر کردیم و با این کار خواستم از او انتقام بگیرم.

رئیس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: ایجاد هویت‌های مجازی و غیرواقعی در فضای مجازی سبب شده مجرمان یا کاربران فضای مجازی خیلی راحت‌تر از فضای حقیقی اخلاقیات را زیر پا بگذارند، این افراد معمولاً گمان می‌کنند در صورت شکستن خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی مورد مؤاخذه، سرزنش و یا مجازات قرار نمی‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس برای رفع مشکل اقدام کنند.

کشف جنازه یکی از مدیران شهرداری در جوی آب

پس از اطلاع مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وجود جنازه مردی میانسالی در جوی آب بلوار بهشت در شهرک الوند گلپایگان کارآگاهان پلیس بلافاصله در محل حاضر شدند و با بررسی صحنه و حضور در منزل وی تحقیقات آغاز شد.

با حضور پزشکی قانونی در محل گمانه‌ها در مورد سکته این مرد قوت گرفت که نتایج قطعی پس از بررسی‌های دقیق پلیس و پزشکی قانونی اطلاعات داده خواهد شد. تحقیقات اولیه پلیس نشان داد جنازه متعلق به یکی از مدیران سابق مناطق شهرداری تهران است و فرزندان وی همگی در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

سرقت با پابند الکترونیکی زندان

سرهنگ محسن حیدری رئیس کلانتری ۱۴۱ گلستان اظهار کرد: در پی افزایش سرقت‌های محتویات خودرو در محدوده شهرک گلستان مراتب در دستور کار عملیات این کلانتری قرار گرفت. در تحقیقات محلی مشخص شد راننده و سرنشین خودرویی حدوداً ۳۵ و ۴۰ ساله سرقت‌ها انجام می‌دهند که با شگردهای پلیسی با اینکه متهمان پلاک خودرو را تغییر داده بودند، پلاک واقعی خودرو شناسایی و مالک خودرو به کلانتری دعوت شد.

وی افزود: با حضور مالک خودرو به کلانتری و شناسایی وی به عنوان یکی از سارقان در بررسی سوابق وی مشخص شد که سارق با پابند الکترونیکی از زندان آزاد شده و با همدستی فرد دیگری به سرقت می‌پردازد. متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم خودرو اعتراف کرد.

رئیس کلانتری ۱۴۱ گلستان با بیان اینکه متهم دستگیر شده دارای ۱۰ سابقه کیفری است خاطرنشان کرد: تاکنون پنج نفر شاکی شناسایی و پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سارق مسلح بین‌المللی در خاش زمین‌گیر شد

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بمپور با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از تردد و اختفا یکی از اشرار و سارقان مسلح تحت تعقیب مراجع قضائی شهرستان خاش در سطح شهرستان بمپور مطلع شدند و دستگیری او را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در نهایت با تلاش شبانه‌روزی مأموران و در نتیجه سرنخ‌های به دست آمده مخفیگاه این شرور در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد. این فرد شرور علاوه بر اینکه به دلیل چندین فقره سرقت مسلحانه خودرو و منزل و آدم‌ربایی تحت تعقیب مراجع قضائی شهرستان خاش بود در کشور افغانستان نیز به دلیل قاچاق مواد مخدر سابقه دستگیری توسط نیروهای ناتو و سه سال زندانی در آن کشور را دارد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی شهرستان خاش، از شهروندان خواست تا به منظور همکاری با پلیس و مشارکت در برقراری نظم و امنیت، هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت سارقان و افراد شرور و مسلح را در اسرع وقت از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 541198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.