انتشار اوراق مشارکت برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری

انتشار اوراق مشارکت برای خرید ۵۰دستگاه اتوبوس شهری در جلسه علنی شورای شهر اهواز تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «علی مدد هاشم پور» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و منابع انسانی شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستور بیستمین نشست رسمی شورای شهر اهواز در صحن این شورا، اظهار کرد: مجوز انتشار ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت اسلامی در بند «ه» از تبصره ۵ قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۰ به شهرداری‌ها داده شده است که ۵۰ درصد از این اوراق باید برای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری باشد.

وی افزود: سود این اوراق ۱۸ درصد با بازپرداخت پنج ساله است که ۵۰ درصد از اصل و سود به عهده شهرداری و مابقی به عهده دولت است، پیشنهاد شهرداری انتشار ۲,۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت بمنظور خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس است این لایحه توسط کمیسیون بررسی و به تصویب رسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و منابع انسانی شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: علاوه بر تاییدیه شورای شهر این موضوع نیازمند تائید از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و همچنین طرح توجیهی فنی اقتصادی بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل شهری خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها به طور مستقیم این اوراق را منتشر نمی‌کنند و دولت به صورت متمرکز این اوراق را منتشر و طرف حساب مردم، دولت است.

هاشم‌پور، انتشار اوراق را ظرفیتی قانونی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها به این معناست که این اتوبوس‌ها با ۵۰ درصد تخفیف خریداری می‌شود ضمن اینکه تا کنون بسیاری از کلانشهرها که پیگیر استفاده از این ظرفیت قانونی بودند، موفق به کسب آن نشدند.

«احمد سراج» رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز نیز ضمن اعلام موافقت با این لایحه، گفت: هم اکنون برخی اتوبوس‌های شهرداری بدون راننده باقی مانده که اگر قرار است خرید جدید اتفاق بیفتد باید برنامه ریزی برای استفاده از آنها به درستی صورت گیرد.

«حمید دغاغله» عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز با بیان اینکه خطوط جدید اتوبوسرانی در اهواز باید تعریف شود، گفت: معابری که ناوگان اتوبوسرانی در حال خدمت رسانی است بیشتر به خیابان‌های اصلی محدود شده است که برای گسترش خدمات دهی این ناوگان نیاز به اصلاح خطوط اتوبوسرانی است.

به گزارش ایمنا، ادامه این نشست با رأی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به صورت غیرعلنی برگزار شد.

کد خبر 540823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.