۳۱ درصد سبزه میدان قزوین به فضای سبز اختصاص دارد

رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین از اتمام اجرای طرح بازآفرینی سبزه‌میدان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از شهرداری قزوین، آرش رشوند آوه در خصوص اجرای طرح بازآفرینی سبزه‌میدان، اظهار کرد: پیرامون اجرای این طرح و نیز اصلاح آن، جلسات مختلفی برگزار شده و نتایج جلسات نهایی شده است.

وی افزود: نتیجه اصلاح طرح بازآفرینی سبزه‌میدان افزایش سرانه فضای سبز و لحاظ کردن رویکردهای اجتماعی و فرهنگی بود و صد البته کلیات طرح با توجه به محوریت دولت‌خانه صفوی مورد توجه بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: سرانهٔ فضای سبز در این طرح، نسبت به طرح اولیه در محدودهٔ مرکزی سبزه‌میدان افزایش یافته و طرح نیز ساده‌سازی شده تا بتوان هزینه‌های اجرا را کاهش داد و در آب‌نمای میدان هم روی آب‌نمای مرکزی متمرکز شدیم و در نهایت تلاش شد در این طرح مرکزیت دولت‌خانه و عمارت کلاه فرنگی مدنظر باشد.

رشوند آوه پیرامون سرانهٔ فضای سبز داخل میدان آزادی نیز گفت: بدون نظر گرفتن درختان در محیط میدان آزادی، از هفت هزار متر مربع فضا، دو هزار و ۱۱۵ متر مربع معادل حدود ۳۱ درصد فضای سبز خواهد بود، البته تصمیم گرفته شد با توجه به محدودیت آب، به‌جای چمن از شبدر آبی استفاده شود که در برابر سرما هم مقاوم‌تر است.

وی به وجود دو پناه‌گاه در میدان آزادی که یادگار دوران دفاع مقدس است اشاره و تصریح کرد: ورودی پناهگاه‌ها ساماندهی شده، با توجه به نم کشیدن این فضاها، بام آن‌ها عایق شده و کاملاً ایمن شد، تهویه‌های هوا اضافه شده و زیرساخت‌های آن هم مورد توجه قرار گرفته است تا سازه مقاوم بماند.

رئیس سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین در خصوص زمان پایان پروژهٔ بهسازی سبزه‌میدان گفت: تلاش و قول ما این است که تا پایان سال میدان تحویل شود و سعی می‌کنیم تا تعطیلات نوروز پروژه را به بهره برداری برسانیم.

کد خبر 537485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.