آیین کلنگ زنی هنرستان ۹ کلاسه در شهرستان نجف‌آباد برگزار شد

کلنگ احداث یک باب هنرستان ۹ کلاسه با سه باب کارگاه در شهر یزدانشهر از توابع شهرستان نجف آباد به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد میرپور در این جلسه با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس سیاست‌های سند تحول بنیادین ابلاغی از سوی رهبر انقلاب است، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در مجموعه آموزش و پرورش این است که دانش آموزان را به سمتی ببریم که بعد از پایان تحصیل بتوانند در حرفه‌ای مشغول به کار شوند؛ چرا که امروز با کمبود تکنسین و متخصصان در کشور روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه امروز آموزش فنی و حرفه‌ای جایگاه مهمی در سیاست‌های آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد، افزود: موضوع مهم دیگر تربیت جوانان برای اشتغال و مهارت آموزی آن‌ها است. خوشبختانه خیرین مدرسه ساز ازجمله آقای رضائیان، با توجه به حرفه‌ای که دارند به خوبی اهمیت این موضوع را درک کرده‌اند.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان دیدگاه خیرین مدرسه ساز را با سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش یکسان دانست و افزود: ساخت هنرستان با سایر مدارس تفاوت‌هایی از نظر مشخصات فضا و هزینه دارد و یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌ها در اداره کل نوسازی مدارس است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اخیر خیرین مدرسه‌ساز، گفت: ارتقای کیفیت آموزشی در احداث و توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای یکی از شعارهای این جشنواره بود و تلاش می‌شود از مشارکت خیرین مدرسه ساز در این عرصه استفاده شود. اگر خیرین مدرسه ساز در احداث و توسعه فضاهای آموزشی به کمک ما نیایند از نظر اعتباری توان حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی را نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی امام جمعه شهر یزدانشهر نیز در این مراسم از خیرین مدرسه ساز به عنوان ستارگانی یاد کرد که هدایت بخش هستند و گفت: هرکسی در جامعه توان و اختیاراتی دارد. باید همه انرژی و توان خود را به کار بگیریم و با استقامت و توکل بر خدا تلاش کنیم.

مجتبی راعی فرماندار شهرستان نجف‌آباد نیز گفت: در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان، کمبود فضای آموزشی در یزدانشهر با وجود جمعیت قابل توجهی که دارد بیشتر از نقاط دیگر شد. هرسال هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دانش آموزی به بخش مرکزی شهرستان نجف آباد اضافه می‌شود بنابراین می‌طلبد که به موازات آن هم نوسازی مدارس فرسوده و هم ساخت فضاهای جدید را دنبال کنیم.

وی با اشاره به حضور پررنگ خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان نجف آباد، اعلام کرد: ۲۲ پروژه مدرسه سازی با مشارکت خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستان در حال احداث است.

فرماندار نجف‌آباد با تاکید بر اینکه بهترین سرمایه در جامعه نیروی انسانی است و نیروی انسانی نیز در فضاهای آموزشی تعلیم و پرورش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: عمده مشکل جامعه ما این است که بسیاری از تحصیل کردگان بیکار هستند، در حالی که اگر در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام کنیم، فارغ‌التحصیلان با انگیزه این رشته‌ها آینده شغلی بهتری خواهند داشت و مشکلی بابت اشتغال نخواهند داشت.

به گزارش ایمنا، این هنرستان با مشارکت خیر مدرسه ساز مهدی رضائیان نجف آبادی ساخته می‌شود و به نام وی نامگذاری خواهد شد. ساختمان آموزشی این هنرستان در سه طبقه و با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع احداث خواهد شد و کارگاه‌های آن دارای ۹۰۰ مترمربع زیربنا است که در زمینی به مساحت تقریبی سه هزار مترمربع احداث خواهند شد.

در آئین کلنگ زنی این هنرستان که روز گذشته (یکشنبه _۳۰ آبان‌ماه) برگزار شد، سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان، فرماندار شهرستان نجف آباد، امام جمعه شهر یزدانشهر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد و دیگر مسئولین استانی و محلی حضور داشتند.

کد خبر 537116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.