گوگل ادز (Google Ads) چیست؟ + خدمات و نحوه کار گوگل ادوردز

گوگل ادز (Google Ads - Google AdWords) یکی از سرویس های قابل ارائه توسط شرکت گوگل و یک ابزار پیشرفته است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریان می رسانند.

به گزارش ایمنا، گوگل ادز یا تبلیغات گوگل که تا سال ۲۰۱۸ با نام گوگل ادوردز شناخته می‌شد، سرویس تبلیغات گوگل است که نمایش تبلیغات آن در موتور جست جو و شبکه نمایش گوگل متشکل از تعداد زیادی از وبسایت‌های سراسر جهان انجام می‌شود. در گوگل ادز اگر کاربری وارد یک سایت شود، توسط گوگل هدف‌گذاری و تبلیغات بنری در سایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات گوگل به او نمایش داده می‌شود.

تبلیغات گوگل چیست

تبلیغات گوگل ادز (Google Ads - Google AdWords) یکی از سرویس های قابل ارائه توسط شرکت گوگل و یک ابزار پیشرفته است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریان می رسانند.

گوگل چیست؟

گوگل یک موتور جست‌وجو غول پیکر است که هر آنچه از آن پرسیده شود را پاسخ می‌دهد؛ لری پیج و سرگئی برین، دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد شرکت گوگل را در سال ۱۹۹۸ تأسیس کردند. گوگل خدمات و سرویس‌های عمومی اصلی خودش را در سایت google.com ارائه می‌دهد. علاوه بر این شرکت گوگل سرویس جستجوی پیشرفته را جهت فراهم سازی اطلاعات محتوایی نیز ارائه می‌کند.

به طور کلی Google منبعی است که توسط مردم سراسر جهان برای طرح سوالاتی استفاده می‌شود که با ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

گوگل ادز (Google Ads) چیست؟ + خدمات و نحوه کار گوگل ادوردز

معنای فارسی لغت گوگل

کلمه گوگل یک نسخه تغییر یافته از کلمه گوگول است که معنای آن عدد بزرگی است به شکل ۱۰۰ × ۱ (عدد یک و صد صفر جلوی آن).

گوگل ادز

گوگل ادز ( Google Ads) یک بستر تبلیغاتی با پرداخت هر کلیک (PPC - Pay Per Click) است. گوگل ادوردز به شما امکان می‌دهد تا تبلیغات خود را به کاربرانی نشان دهید که به طور فعال در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود هستند و یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به مخاطبان هدف شما است.

شما به عنوان یک کسب و کار، تبلیغ خود را در رسانه‌های مختلف اینترنتی به کاربران هدف خود نمایش می‌دهید.

تبلیغات هدفمند در گوگل ادز

در سرویس تبلیغاتی گوگل می‌توان بر اساس چند معیار مختلف، مخاطبان هدف را با دقت بالایی مشخص کرد:

  • رده سنی: کسانی که در یک بازه سنی مشخص قرار دارند.
  • علایق: کسانی که به یک موضوع مشخص علاقه‌مند هستند.
  • جنسیت: کسانی که جنسیت آنها مونث یا مذکر است.
  • مکان: کسانی که در یک قاره، کشور، شهر یا حتی محله زندگی می‌کنند.
  • دستگاه: کسانی که از کامپیوتر، تبلت یا گوشی استفاده می‌کنند.
  • بازاریابی مجدد: کسانی که قبلاً به سایت یا اپلیکیشن شما سر زده‌اند، اما خریدی انجام نداده‌اند.

می‌توانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را فقط به آقایان ۱۸ تا ۲۴ سالی نمایش دهد که در یکی از محله‌های شهری در آلمان هستند و با گوشی خود به اینترنت متصل شده‌اند.

گوگل ادز (Google Ads) چیست؟ + خدمات و نحوه کار گوگل ادوردز

ویژگی‌های گوگل ادز

  • در ابتدای کسب و کار می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • ترافیک بالایی در سایت هدف ایجاد می‌کند.
  • در یک مقطع زمانی خاص می‌توانید تبلیغ خاصی انجام دهید.
  • نیازی به بهینه‌سازی سایت و محتوای آن ندارد. البته اگر این مورد انجام شود کمک بیشتری به قرار گیری سایت شما در نتایج اولیه دارد.
  • باید تبلیغات مرتبط تعریف کنید.
  • امکان بودجه‌بندی برای هر تبلیغ در هر روز ساعت خاصی مقدور است.
  • امکان زمان‌بندی مشاهده تبلیغ برای کاربران برقرار خواهد بود.
  • نیاز به پرداخت هزینه به ازای هر کلیک وجود دارد.
  • تبلیغات در گوگل یک روش سریع برای دستیابی به مشتریان بالقوه و افزایش فروش است.

گوگل ادز (Google Ads) چیست؟ + خدمات و نحوه کار گوگل ادوردز

تفاوت SEO و Google Ads

گوگل ادز و سئو رقیب یکدیگر نیستند بلکه به عنوان دو ابزار قدرتمند، سایت را در رسیدن به اهداف یاری می‌کنند؛ زمانی که می‌خواهید ترافیک سریع‌تری به سمت سایت روانه کنید، از google ads استفاده کنید و برای به‌دست آوردن موفقیت‌های بیشتر سایت خود نیز از فرایند سئو استفاده شود.

ویژگی‌ها Google Ads SEO
مشاهده نتیجه فرایند بصورت آنی دارد ندارد
هزینه ترافیک سایت دارد ندارد
تضمین نمایش کسب و کار در نتایج جست جو دارد ندارد
امکان هدفگیری کلمه واژه‌های پرترافیک ندارد دارد
محاسبه بازگشت سرمایه گذاری (ROI) آسان دشوار
امکان هدفگیری تعدا کلید واژه بیشتر در یک زمان واحد دارد ندارد
امکان دریافت واکنش سریع به تغییرات بازار در فرایند هدفگیری کلمات کلیدی جدید از سمت کاربران دارد ندارد
امکان نمایش در بالای لیست نتایج طبیعی دارد دارد
امکان استفاده از کلیدواژه‌های منفی برای عدم نمایش در عبارات خاص دارد ندارد
امکان اجرایی شدن در طیف وسیعی از وب سایت‌ها دارد ندارد
بهینه سازی کیفیت و کمیت لینک‌های ورودی ندارد دارد
امکان هدایت ترافیک از ابتدای آغاز کمپین دارد ندارد

سیستم مزایده گوگل ادز

ممکن است یک کلمه کلیدی توسط دو شرکت برای تبلیغات انتخاب شده باشند، اینجا گوگل است که با فرآیند مزایده تصمیم می‌گیرد، تبلیغات کدام شرکت بالاتر نمایش داده شود. به محض جست جو کلمه کلیدی توسط کاربر گوگل فرآیند مزایده را آغاز می‌کند. این فرآیند به طور خلاصه بدین ترتیب است:

  • به محض جست جو توسط کاربر، گوگل کلمات کلیدی مرتبط در کمپین تبلیغاتی شرکت‌های مختلف را تشخیص می‌دهد و وارد مزایده می‌کند.
  • هر شرکتی با توجه به بیشترین مبلغ پیشنهادی‌اش برای هر کلمه کلیدی در مزایده شرکت داده می‌شود.
  • از هر حساب کاربری هر شرکت فقط یک کلمه وارد هر مزایده می‌شود.
  • گوگل با توجه به امتیاز کیفیت کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی تصمیم می‌گیرد که کدام تبلیغ را در کدام جایگاه نمایش دهد.

شیوه‌های تبلیغات در Google Ads

۱. تبلیغات در نتایج جست جو:

این ساده‌ترین و رایج‌ترین نوع تبلیغات گوگل است که با دیدن علامت Ad در کنار نتایج جست جو می‌توانید محتویات را ببینید.

گوگل ادز (Google Ads) چیست؟ + خدمات و نحوه کار گوگل ادوردز

۲. تبلیغات ویدئویی:

این شیوه از تبلیغات گوگل، با کمک پلتفرم‌های ویدئویی مانند یوتیوب و ابزارهای دیگر انجام می‌گیرد. در واقع گوگل از شما یک فیلم تبلیغاتی دریافت می‌کند و آن را در پلتفرم‌ها و سیستم‌های مربوط به خود به نمایش می‌گذارد. تبلیغات ۵ ثانیه‌ای در ابتدا و در بین فیلم‌های پخش شده در یوتیوب مصداق بارز این نوع تبلیغات است.

۳. تبلیغات نمایشی:

گوگل برای تبلیغات نمایشی از وبلاگ‌ها و وب سایت‌های مختلف استفاده می‌کند. در این حالت شما یک بنر تبلیغاتی به گوگل می‌دهید و آنها بنر را در وب سایت‌های پربازدید به نمایش می‌گذارد. در عوض، وبلاگ‌ها و وب سایت‌های میزبان نیز بابت این تبلیغات، هزینه دریافت می‌کنند.

۴. تبلیغات در اپلیکیشن‌ها:

این روش نیز همانند تبلیغات نمایشی است، با این تفاوت که تبلیغات شما در اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 536840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.