اعمال ۱۵ درصد تخفیف برای دریافت پروانه ساختمانی

مدیر اداره درآمد شهرداری سنندج از اعمال ۱۵ درصد تخفیف جهت دریافت پروانه ساختمانی خبر داد و گفت: در راستای کاهش هزینه‌ها، مودیانی که نسبت به پرداخت نقدی عوارض صدور پروانه ساختمانی اقدام کنند، مشمول ۱۵ درصد تخفیف می‌شوند.

به گزارش ایمنا، هیوا مظفری کرد اظهار کرد: از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری پرداخت عوارض است چرا که پرداخت به موقع عوارض از سوی شهروندان توسعه و شکوفایی شهر را به دنبال دارد.

وی افزود: شهروندان جهت دریافت پروانه ساختمانی اقداماتی نظیر دریافت نقشه مطابق با اصول و ضوابط شهرسازی از سازمان نظام مهندسی، دریافت بیمه تأمین اجتماعی، دریافت بیمه مسئولیت از شرکت‌های بیمه‌گر و تکمیل استعلامات ادارات است که انجام این موارد نیاز به زمانی چند ماهه دارد.

مدیر اداره درآمد شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: شهروندان باید چنان برنامه‌ریزی کنند که زمان دریافت نقشه و سایر مراحل اداری را نیز در فرآیند دریافت پروانه ساختمانی از شهرداری محاسبه و لحاظ کنند، زیرا در صورت عدم رعایت موارد فوق و مراجعه شهروندان در روزهای پایانی سال امکان صدور پروانه و اعمال تخفیف وجود ندارد.

مظفری کرد تاکید کرد: در سال‌های گذشته تخفیف نقدی معمولاً در ماه‌های پایانی سال اعمال می‌شد که این امر باعث شد بیشتر شهروندان در روزهای پایانی سال جهت اخذ و صدور پروانه به شهرداری مراجعه کنند و گاهاً با توجه به حجم بالای کار در اسفند ماه امکان پاسخگویی به تمامی درخواست‌ها وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در راستای کمک به شهروندان و جهت جلوگیری از حجم بالای مراجعات و درخواست‌ها در روزهای پایانی سال این شهرداری اعمال تخفیف جهت صدور پروانه را از ابتدای سال در دستور کار خود قرار داد.

مدیر اداره درآمد شهرداری سنندج از اعمال ۱۵ درصد تخفیف جهت دریافت پروانه ساختمانی به شهروندان سنندجی خبر داد و تصریح کرد: در راستای کاهش هزینه‌های مربوط به صدور پروانه و رفاه حال شهروندان بر اساس بند یک ماده ۲۴ تعرفه عوارض اعمال شده مودیانی که نسبت به پرداخت به موقع عوارض صدور پروانه ساختمانی اقدام کنند مشمول ۱۵ درصد تخفیف می‌شوند.

مظفری کرد ادامه داد: با توجه به اینکه این تخفیف از ابتدای سال اعمال شده است در ماه‌های پایانی سال هیچ‌گونه تخفیف جدیدی اعمال نخواهد شد.

مدیر اداره درآمد شهرداری سنندج از شهروندان درخواست کرد: به منظور جلوگیری از تجمیع بالای پرونده‌ها در روزهای پایانی سال و همچنین جلوگیری از تراکم کاری، شهروندان در اسرع وقت نسبت به درخواست دریافت صدور پروانه ساختمانی اقدام نمایند تا از تخفیف اعمال شده بهره مند شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 535940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.