در لیگ دو تیم‌ها خیلی به هم نزدیک هستند/ هدفمان صعود به لیگ آزادگان است

"در لیگ دسته دو تیم‌های ریشه‌داری مثل شهرداری ماهشهر، چوکای تالش، سپیدرود رشت، نفت امیدیه، شهرداری بندرعباس، پاس همدان، شهید قندی یزد و مس نوین کرمان مدعی هستند، بنابراین کار سخت است. همه حریفان قوی هستند. قطعاً ما هم مدعی هستیم و برای موفقیت تلاش می کنیم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ون پارس نقش‌جهان امروز و در هفته اول مسابقات لیگ دسته دو فوتبال کشور به مصاف پاس همدان می‌رود. پس از کریم قنبری، سعید جهانگیری سرمربی ون پارس شد و هدایت این تیم را بر عهده گرفت. جهانگیری که پیش از این در تیم‌های سپاهان فعالیت می‌کرد مأموریت بزرگی برای موفقیت این تیم دارد. این در حالی است که این مربی با دانش، در عین حال عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه نیز بوده و بی شک جزو معدود مربیان با دانش فوتبال کشور است. حضور ون پارس نقش جهان در لیگ دسته دو و پذیرایی تیم اصفهانی در ورزشگاه فولاد شهر از رقیبان خود بهانه‌ای شد تا با سعید جهانگیری، سرمربی تیم ون پارس نقش جهان به گفت‌وگو بپردازیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در خصوص وضعیت تیم صحبت کنید. آقای قنبری فصل پیش هدایت تیم را برعهده داشت و حالا این وظیفه مهم به شما سپرده شده است.

فضایی که تا اینجای کار ایجاد شده است را به فال نیک می‌گیریم. در واقع باید از زحمات آقای تحسیری تشکر کنم چرا که فضایی ایجاد شده تا بازیکنان بومی و اصفهانی در فوتبال دیده شوند. بزرگانی همچون آقایان قنبری و توتونی تیم را به اینجا رسانده‌اند. این فصل قرعه به نام من افتاد و بعد از حدود ۱۵ سال از مجموعه سپاهان جدا شدم و به ون پارس آمدم. شناخت نسبی از ون پارس داشتم و در این مدت همراه با همکارانم سعی کردیم نقاط قوت و ضعف تیم را ترمیم کنیم. خوشبختانه بالای ۸۰ درصد ضعف‌ها رفع شده است و در برخی نقاط زمین که نیاز به مهره‌های آماده داشتیم بازیکنانی جذب شدند. حتی فیلم‌های بازی ون پارس در لیگ دسته سوم از سوی من و همکارانم آنالیز شدند و در نهایت توانستیم بر اساس نیازمان بازیکنان مستعدی را از لیگ دو و لیگ یک را جذب کنیم.

در خصوص بومی سازی تیم صحبت کردید. آیا برنامه ویژه‌ای برای دیده شدن فوتبالیست‌های اصفهانی در لیگ دو فوتبال کشور وجود دارد؟

قطعاً این نگاه وجود دارد. در گام نخست فراخوان تست و جذب بازیکن از شهر اصفهان و شهرستان‌های استان را دادیم. بازیکنانی که مستعد بودند به طور موشکافانه بررسی و حدود ۴۰۰ نفر تست شدند. سرانجام از این تعداد، بازیکنانی جذب تیم شدند. حتی دو یا سه نفر از ذوب آهن، سپاهان و نوژن با ون پارس تمرین می‌کنند تا بتوانند به ون پارس کمک کنند. البته برای آنکه تلاش‌های بخش خصوصی نیز جواب دهد و بتوانیم به مسابقات لیگ آزادگان صعود کنیم. باید تیمی قوی را راهی مسابقات کنیم. در همین خصوص سعی کردیم بازیکنان مستعد و خوب اصفهانی همراه تیم باشند. ضمن اینکه شاکله اصلی تیم از همین جوانان است.

هدف شما و مجموعه ون پارس در لیگ دسته دوم فوتبال کشور چیست؟ آیا این تیم برای صعود به لیگ آزادگان بسته شده است؟

چشم‌انداز ما حضور در لیگ برتر است. اما هدف کوتاه‌مدت باشگاه حضور قدرتمند در لیگ دسته دو فوتبال و صعود به لیگ یک است.

در خصوص لیگ دو صحبت کنید. از امروز مسابقات شروع می‌شود و در گام نخست باید به مصاف پاس همدان بروید. این مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در لیگ دسته سه تفاوت تیم‌ها زیاد است اما در لیگ دو آنها خیلی به هم نزدیک هستند. تیم‌های ریشه‌داری مثل شهرداری ماهشهر، چوکای تالش، سپید رود رشت، نفت امیدیه، شهرداری بندرعباس، پاس همدان، شهید قندی یزد و مس نوین کرمان مدعی این رقابت‌ها هستند. بنابراین کار سخت است. همه حریفان قوی هستند. قطعاً ما هم مدعی هستیم. باشگاه دو سال است شکل گرفته و در این مدت موفقیت چشمگیری داشته است. درست است که سطح مسابقات متفاوت بوده اما در حال حاضر وارد فضای جدیدی شده‌ایم و امیدوارم بتوانیم با کیفیت لازم روند خوبی داشته باشیم.

اگر دغدغه یا صحبتی با کادر مدیریت باشگاه و رسانه‌ها دارید می‌توانید از همین تریبون به گوش آن‌ها برسانید.

خوشبختانه با حضور آقای تحسیری هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد، چرا که در هر زمینه تفکرات حرفه‌ای و بینش قوی وجود دارد. از سوی کادر مدیریتی باشگاه نسبت به فضای فوتبال حرفه‌ای‌گری بسیار خوبی دیده می‌شود و زیر مجموعه باشگاه و تیم همگی از شرایط راضی هستیم. در این مدت اردوی خوبی در شهرکرد با تمام امکانات تجربه کردیم. در خصوص رسانه‌ها نیز توقع داریم آنها حمایت مناسبی از ون پارس داشته باشند. به هر حال این تیم بخشی از ورزش استان اصفهان است. بخش خصوصی با تلاش زیاد تیم را به این مرحله رسانده است و انتظار می‌رود، ون پارس با نگاه ویژه‌ای دیده شود. البته از انتقادات سازنده و معقول استقبال می‌کنیم تا هم رسانه‌ها به اهداف خود برسند و هم بازیکنان و مربیان بومی به سطح برتر فوتبال ایران معرفی شوند.

کد خبر 535006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.