آماده واگذاری زمین برای توسعه اماکن ورزشی هستیم

شهردار اردبیل گفت: آمادگی داریم نسبت به واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف توسعه اماکن ورزشی اقدام کنیم.

به گزارش ایمنا، محمود صفری در نشست اعضای شورای اسلامی شهر و مدیرکل ورزش و جوانان، اظهار کرد: ساخت ورزشگاه و سالن‌های ورزشی از حیطه منابع مالی شهرداری خارج است، اما آمادگی وجود دارد تا با واگذاری زمین در قالب مشارکت با سرمایه‌گذاران در مناطق مختلف شهر فضاهای ورزشی مانند اسکیت و اسکواش ساخته شود و در اختیار جامعه ورزشی قرار گیرد.

وی به پایین آمدن آمار ساخت و سازها به دلیل افزایش قیمت مصالح اشاره کرد و افزود: پایین بودن آمار ساخت و ساز بر منابع درآمدی شهرداری اردبیل نیز تأثیر گذاشته است و در این شرایط می‌توان از توان بخش خصوصی در توسعه فضاهای ورزشی استفاده کرده و ارتقای نشاط در جامعه کمک کنیم.

شهردار اردبیل در مورد احداث زمین ورزشی در محله‌های سلمان‌آباد، میراشرف، آرازعلی و سایر مناطق سیزده‌گانه شهری تصریح کرد: با انتشار آگهی به راحتی می‌توان در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه موفق عمل کرد اما با ترک تشریفات مخالفم چرا که در بیشتر موارد این اقدام با فساد و برخی زد و بندها همراه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی جوایز قهرمانان ورزشی در قالب یک الگوی تعریف شده و مصوب کشوری، گفت: قهرمانان ورزشی که در رقابت‌های بین‌المللی با کسب مدال اسباب غرور و عزت ایرانیان را فراهم می‌کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند و جوایز ارزشمندی به آنها پرداخت شود.

صفری تصریح کرد: اهدای جوایز به این قهرمانان اما از یک الگوی مشخص و ثابت تبعیت نمی‌کند و گاه با اهدای زمین، مسکن یا سایر جوایز نقدی تلاش می‌شود تا از آنها تجلیل شود؛ در حالی که باید وزارت ورزش و جوانان با مصوبه هیأت دولت به روند کار در این بخش سامان دهد و شرایط مطلوبی را مهیا کند.

وی ادامه داد: زمین کافی در شهر اردبیل برای ساخت و ساز وجود دارد و به راحتی می‌توان برای هر قهرمان المپیکی و بین‌المللی قطعه زمینی را واگذار کرد که در این فرآیند هیچ محدودیتی وجود ندارد.

شهردار اردبیل افزود: شش هزار هکتار زمین در اختیار راه و شهرسازی است که این میزان معادل کل اراضی شهر اردبیل بوده و می‌توان بخشی از این اراضی را قطعه‌بندی و به مدال‌آوران و افتخارآفرینان استانی واگذار کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 532509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.