رویدادهای فرهنگی را مردم برگزار می‌کنند/توسعه ظرفیت‌های تفریحی خانواده‌محور اصفهان

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رویدادهای فرهنگی در شهر با اولویت محلات کم برخوردار برگزار خواهد شد و مدیریت شهری تنها پشتیبان و نظارت‌گر خواهد بود و برنامه‌ریز و مجری آن معتمدان محلی، ظرفیت کانون‌های فرهنگی و بسیج است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در یک برنامه زنده رادیویی با بیان اینکه سی و چهار سال از اولین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان می‌گذرد، اظهار کرد: این جشنواره از اوایل دهه ۶۰ اهداف مشخصی داشته، اما اکنون اهداف جشنواره با تغییر ذائقه و نگاه کودک و نوجوانان به حوزه فیلم و انیمیشن تغییر کرده است، بنابراین جشنواره باید با نگاه به این تغییرات به دنبال تأمین اهداف برای تمام کودکان باشد، زیرا این جشنواره یک فرصت برای معرفی فرهنگ و تمدن اصیل پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به تمام کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: اگر جشنواره می‌خواهد مخاطب خود را از دست ندهد باید به واسطه سینما، کودکان فرصت فراگیر و شور و نشاط داشته باشد. شهردار اصفهان نیز بر ایجاد شور و نشاط که به سیاست شورا هم نزدیک است، تاکید دارد، بنابراین می‌توان جشنواره پنج تا شش روزه را در تمام سال برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و نشاط اجتماعی توسعه داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با کمک مردم و منتقدان، جشنواره باید بیش از گذشته میان مردم آید، ادامه داد: امسال نیز اکران فیلم‌های جشنواره در محلات مختلف اتفاق افتاده، اما لازمه تداوم و بقای جشنواره، گسترش آن در میان مردم و توجه به ارتقای محتوای کیفی و کمی آثار ارائه شده است.

وی با بیان اینکه اداره جهان‌شهرهایی مانند اصفهان که سابقه تمدنی طولانی و تأثیر گذاری بالایی در حوزه‌های صنایع دستی، گردشگری، صنعت، اقتصاد و بین‌المللی دارد، باید به سمت الگوی جدید حرکت کند، افزود: کارشناسان معتقدند امروزه عصر شهرهای فرهنگی اجتماعی است و هدف شورای شهر اصفهان نیز برای انتخاب شهردار ضرباهنگ اداره شهر فرهنگی اجتماعی بوده است که البته این به معنای بی‌توجهی به زیرساخت‌های عمرانی شهر نیست.

غنی‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های جدید در مناطق تفرجگاهی اصفهان

صالحی با تاکید بر اینکه تفریح و نشاط یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های فرهنگی اجتماعی در شهر و دغدغه شورا و شهرداری اصفهان است، ادامه داد: برای مقوله کیفیت زندگی شهری باید شادی و نشاط را ارتقا داده و برنامه جدی در ترمیم زیر ساخت‌های موجود و یکپارچگی بیشتر انجام داد و با اطلاع رسانی مناسب و تدوین برنامه‌های نوین و جدید گروه‌های مختلف شهری به ویژه خانواده‌ها را درگیر کرد.

وی با تاکید بر غنی‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های جدید در پیاده‌راه چهارباغ، کوه صفه و سایر مناطق تفرجگاهی اصفهان، افزود: در دوران پساکرونا باید برای همه ابعاد زندگی شهروندان برنامه‌ریزی داشته باشیم، برای اداره مطلوب شهرها از مشارکت مردم استفاده کنیم و نشاط اجتماعی و تفریح آن‌ها را برای داشتن خانواده، کودکان و سالمندان سالم‌تر در اولویت قرار دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی و آغاز فعالیت تدریجی مراکز تفریحی در اصفهان، گفت: برخی از شهروندان از وجود پارک‌های طبیعی و موضوعی که در اصفهان وجود دارد بی اطلاع‌اند بنابراین برای رونق این مراکز باید با گذر از دوران کرونا در گام اول اطلاع رسانی و در گام‌های بعدی ظرفیت‌های تفریحی خانواده محور آن‌ها توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های دانش بنیان از ابتکارات جدید برای توسعه اصفهان با توجه به بعد جمعیت، ترافیک شهری و فضای فیزیکی استفاده خواهیم کرد تا اقتصاد شهر با ایده‌های جدید و کارآفرینی برای شهروندان بچرخد. شهرداری نیز با حداقل تصدی‌گری، زیرساخت‌ها و پشتیبانی لازم را فراهم می‌کند تا مردم اداره شهر را در دست بگیرند.

صالحی با بیان اینکه تغییر ذائقه‌ها باعث بروز بحران در جذب مخاطب شده که با سپردن به دست مردم این مسئله حل خواهد شد، اضافه کرد: رویدادهای فرهنگی در شهر با اولویت محله‌های کم برخوردار برگزار خواهد شد و مدیریت شهری تنها پشتیبان و نظارت‌گر خواهد بود و برنامه‌ریز و مجری آن معتمدان محلی، ظرفیت کانون‌های فرهنگی و بسیج است.

«شفافیت» یکی از نخستین طرح‌های مصوب شورای ششم خواهد بود

وی با بیان اینکه تحقق شفافیت تعارض منافع در حوزه شهری را کنترل می‌کند، اضافه کرد: سامانه سوت زنی در شهرداری اصفهان به زودی رونمایی خواهد شد؛ هرچند ساز و کار نظارتی شهرداری مناسب است، اما گستره فعالیت شهرداری آنقدر وسیع شده که نیاز به کمک مردم است تا ناکارآمدی‌ها را از طریق سامانه سوت زنی که جزئی از طرح شفافیت است، اطلاع دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در طرح سوت‌زنی رصد اتفاقات را در یک چهارچوب تعریف خواهیم کرد که برای مردم قابل رصد بوده و از زمینه‌های فساد نیز جلوگیری شود، گفت: کارگروه مبارزه با فساد اداری در سیستم پیش‌بینی شده تا به شکایات بیش از پیش رسیدگی شود.

صالحی تاکید کرد: شفافیت شغل افرادی که همزمان چند پست را در اختیار دارند، یا به‌کارگیری غیر شفاف افراد در مسئولیت‌ها و ارتباطاتی که شفاف نبوده، در سه فصل در طرح شفافیت شورا مطرح و اعلام وصول شده که بعد از تکمیل در صورت تصویب یکی از نخستین طرح‌های شورای ششم خواهد بود.

کد خبر 528484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.