قهوه به جای نمک برای یخ زدایی خیابان‌ها در زمستان!

یکی از بدترین تأثیرات برف بر محیط‌های شهری، تلاش برای تمیز کردن آن است. نمک و ماسه به طور گسترده برای کمک به ذوب شدن سریع‌تر و راه رفتن بر سطوح یخی استفاده می‌شود اما شهر لهستانی کراکوف ایده بهتری برای مقابله با مشکل استفاده از نمک و ماسه به کار گرفته است؛ به کارگیری تفاله قهوه!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیریت یخ و برف زمستان در کراکوف لهستان قرار است متفاوت انجام شود؛ دومین شهر بزرگ لهستان تصمیم گرفته به گونه‌ای دیگر با این مشکل برخورد کند به طوری که اداره فضای سبز شهر شروع به جمع‌آوری تفاله قهوه استفاده شده از کافه‌های محلی کرده است.

با توجه به خاصیت ساینده بودن، از این قهوه می‌توان برای نگهداری مسیرها و کوچه‌ها در هوای برفی استفاده کرد. مقامات کراکوف باور دارند که تفاله‌های قهوه می‌تواند به جای تبدیل شدن به ضایعات، برای یخ زدایی استفاده شود.

قهوه به جای نمک برای یخزدایی خیابان‌ها در زمستان!

این اقدام علاوه بر کاهش ضایعات، ارزش زیست محیطی دارد زیرا استفاده از نمک را برای نگهداری کوچه‌ها و سنگ فرش‌ها در فصل سرما به حداقل می‌رساند. شهرداری کراکوف یادآور شده که استفاده از نمک در مناطق پارک‌ها و چمنزارها ممنوع است چرا که باعث آسیب به فضای سبز شهری می‌شود.

هرچند بوم شناسان لهستانی بر این باورند که دانه‌های قهوه ممکن است تأثیر سمی بر کرم‌های خاک داشته باشند، مسئولان شهری بر این باورند که استفاده از قهوه باعث بهبود کیفیت خاک و همچنین خوشبو کردن شهر می‌شود.

برای انجام این پروژه، شهرداری سطل‌های مخصوصی را در اختیار کافه‌داران قرار داده است تا اضافه قهوه استفاده شده را در آن بریزند و تحویل مسئولان جمع‌آوری دهند. تفاله‌های قهوه علاوه بر کاربرد در یخ‌زدایی، در تهیه کمپوست نیز می‌تواند نقش خوبی را ایفا کند.

قهوه به جای نمک برای یخزدایی خیابان‌ها در زمستان!

کد خبر 526224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.