قطع درخت و هر گونه آسیب به فضای سبز پیگرد قانونی دارد

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به ضرورت حفاظت از فضای سبز گفت: در راستای اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، قطع یا هرس درخت و هر گونه آسیب به فضای سبز، بدون مجوز کمیسیون ماده ۷، پیگرد قانونی دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین؛ محمدصالح صالحی در این باره اظهار کرد: اعضای کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز (ماده ۷) با برگزاری جلسات مستمر، پرونده‌های تشکیل شده در خصوص هر گونه تخریب فضای سبز، تقاضای قطع و هرس درخت و … را مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: در موارد اجرای پروژه‌های توسعه شهری در مرحله اول سعی می‌شود، حداقل آسیب و تخریب فضای سبز را داشته باشیم و در مرحله بعد در صورت فراهم بودن شرایط لازم، درخت به مکان مناسب منتقل می‌شود.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با بیان اینکه، کاهش تعداد موارد خسارت به فضای سبز، مستلزم تداوم همکاری خوب شهروندان است، افزود: از پیمانکاران و سازندگان بنا در حریم فضای سبز، تقاضا می‌شود، برای جلوگیری از هر گونه آسیب به درختان و درختچه‌هایی که در مجاورت املاک در حال ساخت قرار دارند از تخلیه مصالح ساختمانی در بستر فضای سبز که مانع رسیدن آب و بروز شرایط بحرانی در آینده می‌شود، جدا خودداری کنند.

کد خبر 520465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.