ارتباط بین اختلال اوتیسم و کووید-۱۹

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اوتیسم بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به اختلال کووید-۱۹ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین اختلال اوتیسم و کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به گروهی از افراد بین ۲۰ تا ۶۴ سال که به اختلال اوتیسم، ناتوانی ذهنی و مشکلات روانی مبتلا بودند ارزیابی کردند. محققان عوامل تأثیرگذار مانند شدت بروز بیماری کووید -۱۹، مدت زمان بستری شدن در بیمارستان افراد را نیز در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اوتیسم، ناتوانی ذهنی و دیگر بیماری‌های روانی بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند علاوه بر این محققان به این نتیجه رسیدند که این گروه از افراد معمولاً به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند.

به گفته محققان لازم است افراد مبتلا به اوتیسم، ناتوانی ذهنی و بیماری‌های روانی زودتر از دیگران واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند علاوه بر این توصیه شده است که این گروه از افراد اقدامات پیشگیرانه را به صورت جدی رعایت کنند، ماسک استفاده کنند، از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه دوری کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و دستان خود را به صورت مرتب بشونید یا ضدعفونی کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Autism منتشر شده است.

کد خبر 519954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.