آیا دریافت دوز سوم واکسن کرونا لازم است؟

از آنجایی که میزان تاثیرگذاری واکسن‌های کرونا پس از گذشت زمان کاهش می‌یابد، دریافت دوز سوم واکسن خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات نشان می‌دهد که گونه‌های جدید ویروس کرونا تأثیر آنتی بادی تولید شده توسط واکسن‌ها را خنثی می‌کند به همین دلیل لازم است افراد دوز تقویت کننده واکسن کرونا را تزریق کنند. محققان اعلام کرده‌اند که برخی بزرگسالان در معرض خطر باید واکسن تقویت کننده را دریافت کنند. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا میزان تأثیرگذاری دوز تقویت کننده واکسن کرونا مشخص شود.

چرا لازم است افراد دوز تقویت کننده کارآیی واکسن کرونا را دریافت کنند؟

به نظر می‌رسد که افراد واکسینه شده بعد از گذشت مدت زمانی خاص پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا، برای محافظت بیشتر در برابر بیماری کووید -۱۹ به دوز تقویت کننده این واکسن نیاز خواهند داشت. از آنجایی که میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا پس از گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند، دریافت دوز سوم واکسن خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا، کزاز، دیفتری و سیاه سرفه نیز به دوز تقویت کننده واکسن نیاز دارند.

چه افرادی باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند؟

دوز تقویت کننده باعث تولید آنتی بادی مجدد در بدن می‌شود، در این صورت پاسخ ایمنی مناسبی در برابر ویروس ایجاد خواهد شد علاوه بر این ویروس کرونا همانند دیگر ویروس‌ها با گذشت زمان جهش می‌یابد بنابراین دوز تقویت کننده واکسن کرونا می‌تواند از افراد در برابر گونه‌های جدید محافظت کند. محققان معتقدند که افراد مسن و کسانی که دارای نقص ایمنی هستند باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

چه زمانی باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند؟

هنوز زمان دقیق دریافت دوز سوم واکسن کرونا مشخص نشده است، محققان در حال بررسی این موضوع هستند. البته شرکت تولید کننده واکسن کووی‌شیلد اعلام کرده است افراد باید شش ماه پس از دوز دوم واکسن، دوز تقویت کننده را دریافت کنند زیرا سطح آنتی بادی تولید شده در بدن افراد پس از گذشت شش ماه کاهش پیدا می‌کند علاوه بر این انتظار می‌رود که نتایج اولیه بررسی‌های انجام شده در مورد دوز تقویت کننده واکسن کوواکسین در ماه جاری منتشر خواهد شد و نتایج نهایی نیز در ماه نوامبر سال جاری در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

کد خبر 517892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.