واکسینه شدن ۱۱۰۰ نفر از کارکنان قطار شهری مشهد بر علیه کرونا

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: یک هزار و ۱۰۰ نفر از کارکنان قطار شهری این کلانشهر برعلیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

وحید مبین مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح واکسیناسیون کرونا کارکنان حمل و نقل ریلی درون شهری مطابق مشاغل گروه هدف در سند ملی واکسیناسیون کرونا و توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری مرکز پزشکی شهرداری مشهد مقدس به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور از نیمه مردادماه سال جاری آغاز شد، تصریح کرد: واکسیناسیون در این شرکت با اولویت کارکنان در معرض خطر انجام شده و بر همین اساس ابتدا کارکنان شاغل در ایستگاه‌ها (سکوبان، حفاظت فیزیکی، گذربان، پاکبان، مانیتورینگ، کارشناس ایستگاه) و راهبران قطار در مرحله اول، مراکز کنترل و فرمان، سیر و حرکت، نگهداری تعمیرات، HSE، جمع آوری سوانح در مرحله دوم و کارکنان ستاد در مرحله آخر برعلیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در ادامه نیز تزریق دز دوم واکسن کرونا برای کارکنان شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد، در زمان مقرر و با توجه به نوع واکسن دریافتی دز اول انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای تشدید اقدامات مقابله‌ای با کرونا، نظارت‌ها در گیت‌های ورودی ایستگاه‌ها و پایش داخل قطارها در خط یک و دو قطار شهری مشهد تشدید شده است، گفت: استفاده از ماسک در هنگام حضور در ایستگاه و واگن‌های قطار شهری الزامی است و پایش الزام استفاده از ماسک توسط مسافران، غرفه داران و کارکنان از سوی مأموران ایستگاه نیز با شدت بیشتری انجام می‌شود.

مبین مقدم افزود: ضدعفونی و گندزدایی مداوم ناوگان خط یک و دو از زمان شیوع ویروس کرونا در حال انجام بوده است، اما از روز گذشته و قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر مشهد، دفعات ضدعفونی و گندزدایی ایستگاه‌ها و اماکن و همچنین واگن‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی به عرضه ماسک در ایستگاه‌ها توسط بخش خصوصی اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات بستر شارژ الکترونیکی من کارت در راستای حذف تبادل پول نقد نیز که پیش از این راه اندازی شده بود، فعال‌تر شده است؛ همچنین ابلاغ ضوابط بهداشتی به پیمانکار واحدهای تجاری و اجرای دقیق ضوابط و تمهیدات طرح فاصله گذاری فیزیکی و اعلام پیام‌های بهداشتی از سیستم صوتی در ایستگاه‌ها و قطارها از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع کرونا در شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد است.

کد خبر 517631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.