فراخوان سوگواره «پژواک عاشورا» منتشر شد

دبیر رویداد سوگواره ملی عکس «پژواک عاشورا» از انتشار فراخوان آن که قرار است در پاییز ۱۴۰۰ برگزار شود خبر داد.

حمیدرضا مهربان خوش‌گو در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار ایده‌ای تحت عنوان سوگواری عکس حسینی برگزار شد و امسال این سوگواره برای دومین بار تحت عنوان «پژواک عاشورا» برگزار می‌شود.

وی افزود: این سوگواره شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. کل سوگواره در دو بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود. بخش اصلی شامل مسابقه عکاسی حرفه ای، مسابقه عکاسی موبایلی، کارگاه‌های عکاسی مرتبط با سوگواره و نمایشگاه عکس از آثار برتر است.

دبیر این سوگواره عکس، ادامه داد: بخش جانبی نیز شامل پویش اینستاگرامی #پژواک_عاشورا، اجرای پارامید و برنامه‌های میدانی، مسابقات پیامکی و رادیوی اینستاگرامی سوگواره است که در این لایو رادیویی اینستاگرام از اساتید، برندگان سوگواره سال گذشته و شماری از عکاسان دعوت می‌شود. مسابقات پیامکی هم در قالب لایو های اینستاگرامی گنجانده شده و در آخر هر برنامه، سوالی مطرح می‌شود که بر اساس آن مسابقه پیامکی شکل می‌گیرد.

مهربان خوش‌گو تصریح کرد: اعضای هیئت داوران و شورای سیاست گذاری سوگواره پژواک عاشورا افشین بختیار، امیرعلی جوادیان و سید شهاب‌الدین واجدی هستند.

وی افزود: اکثر برنامه‌های این سوگواره به صورت مجازی است همچنین اگر تا زمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی شرایط کرونا مساعد باشد می‌توان آن را هم به صورت مجازی و هم حضوری برگزار کرد، اما اگر شرایط مناسب نبود کارگاه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دبیر این سوگواره درباره پیش بینی خود از استقبال مردم، گفت: با توجه به اینکه سوگواره امسال جامع‌تر از سال گذشته است و از اساتید بزرگ کشور بهره مند شدیم استقبال قطعاً از سال گذشته بیشتر خواهد بود.

مهربان خوش‌گو خاطرنشان کرد: مهلت ارسال بخش مسابقه عکاسی تا ۲۵ مهر ماه است. جوایز بخش مسابقه عکاسی در بخش حرفه‌ای برای رتبه اول ۳۰، رتبه دوم ۲۰ و رتبه سوم ۱۰ میلیون ریال است. برای بخش موبایلی نیز، ۳ جایزه ۱۰ میلیون ریالی برای سه نفر اول به همراه تندیس یادبود در نظر گرفته شده است. در نهایت هم دو جایزه ویژه به دو اثر برتر در دو موضوع «روضه‌های خانگی» و «سلامت و عزاداری» به همراه تندیس یادبود، اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: داوری آثار در هفته نخست آبان ۱۴۰۰ انجام می‌گیرد و آثار برگزیده و راه یافته به نمایشگاه در نیمه دوم آبان ماه اعلام می‌شود. مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز در آذر ماه ۱۴۰۰ و همزمان با ایام ولادت حضرت زینب کبری(س) صورت می‌گیرد.

دبیر این سوگواره با تاکید بر اینکه «پژواک عاشورا» در راستای ثبت و ترویج فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی برگزار می‌شود، گفت: نگاه سوگواره بر پایه رسالتی است که حضرت زینب(س) در روز عاشورا داشته است و امیدوارم ما هم بتوانیم با توجه و بر اساس تخصص خود، این فرهنگ عاشورایی را روایت کنیم.

فراخوان سوگواره «پژواک عاشورا» منتشر شد

کد خبر 515126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.