مجوز ساخت و ساز دو سال از تاریخ صدور اعتبار دارد

یک وکیل دادگستری گفت: مجوزهای ساخت و ساز که پس از طی مراحل اداری از طرف شهرداری‌ها صادر می‌شود از تاریخ صدور به مدت دو سال اعتبار دارد.

علی قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری مکلف است وفق تبصره ۳ ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم همزمان با صدور پروانه ساخت و صدور پایان کار مراتب را به منظور تشکیل پرونده مالیاتی به اداره امور مالیاتی شهرستان ارجاع دهد.

وی با اشاره به اعمال برخی معافیت‌ها در پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، گفت: به عنوان مثال طبق تبصره ۳ ماده ۹ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان این قشر از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، آماده‌سازی زمین و عوارض نوسازی معاف هستند.

این حقوقدان در خصوص مراحل اداری صدور مجوز ساختمانی، اظهار کرد: بر اساس ماده ۸ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۷۴ هرگونه صدور مجوز یا پروانه ساخت و واگذاری خدمات در اراضی زراعی منوط به تأیید کمیسیون تخصصی است.

قربانی با بیان اینکه مجوز ساخت و ساز دو سال از تاریخ صدور اعتبار دارد، تاکید کرد: در این مجوز بر اساس متراژ زمین، مدت زمان لازم برای احداث بنا نیز تعیین می‌شود و اگر مالک به هر دلیل نتواند در این مدت سازه را به اتمام برساند به وی اخطار داده شده و مشمول پرداخت جریمه عوارض تعویق احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مدت مقرر در پروانه تمدید نمی‌شود و با انقضای آن، مالک ملزم به پرداخت ۲۰ درصد از محاسبات پروانه و دریافت مجوز جدید خواهد شد.

کد خبر 514717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.