آیا سفید کردن دندان با زردچوبه امکان پذیر است؟

می‌توانید از خواص زردچوبه برای سفید کردن دندان‌هایتان استفاده کرده و از اثرات آن در زیبایی دندان‌هایتان بهره ببرید.

سفید کردن دندان‌ها در ۵ دقیقه با زردچوبه

همواره مردم در پی شیوه‌های اثربخشی برای سفید کردن دندان‌هایشان بودند. مصریان باستان سنگ خارا، شراب و سرکه را به دندان‌هایشان می‌زدند. در آن دوران، لبخند زیبای هر فرد، نشان دهنده منزلت و زیبایی او بود.

اکنون دندانپزشکان، شیوه‌های موثرتری را در سفید کردن دندان ابداع کرده‌اند. هر چند که از سرکه و شراب در این روش‌ها استفاده نمی‌شود، امّا اعتماد به نفس فرد را بالا می‌برند! لبخند سفیدتر، حس زیبایی و عزت نفس را در فرد تقویت می‌کند. اکنون سوال این است که چگونه با زردچوبه دندان‌هایتان را سفیدتر کنید؟

آیا سفید کردن دندان با زردچوبه امکان پذیر است؟

زردچوبه چه تأثیری بر دندان دارد؟

اغلب مردم، امروزه نیز روش‌های سفید کردن متفاوتی را امتحان می‌کنند. سوالی اخیراً در جامعه دندانپزشکی بسیار مطرح شده است: «آیا زردچوبه، قابلیت سفید کردن دندان را دارد؟» اجازه دهید تا امروز به پاسخ این سوال بپردازیم.

کاربرد زردچوبه در سفید کردن دندان، روشی قدیمی و خانگی است که به طور گسترده ای در چین، ویتنام و هند استفاده می‌شود. عفونت‌های لثه از جمله ژنژیویت را بهبود میبخشد. از آنجایی که اثر ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد، اثر کشندگی بر میکروب‌ها و سایر موجودات زنده‌ای می‌گذارد که پیش‌زمینه ایجاد مشکلات دهان و لثه‌اند.

به گفته دکتر سمانه شیرانی مختصص دهان و دندان متأسفانه نوارهای سفیدکننده و برخی از انواع خمیردندان که تبلیغات زیادی در موردشان انجام می‌شود، انتخاب سالمی برای دندان نیستند و حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند. زردچوبه کاملاً طبیعی است و هیچ عوارضی را بعد از استفاده ایجاد نمی‌کند. بنابراین چیزی برای از دست دادن ندارید. تنها یک بار امتحان کنید و آن وقت همیشه به راحتی می‌توانید در خانه دندان‌هایتان را سفید کنید.

آیا زردچوبه قابلیت سفید کردن دندان‌ها را دارد؟

بله، زردچوبه برای سفید کردن دندان‌ها مفید است. باور بر اینست که زردچوبه فواید فراوانی بر سلامت دهان دارد. از آنجایی که گیاهی با اثرات ضدالتهابی و ضدمیکروبی است، مناسب برای مراقبتهای دندانی در خانه است. طبق گفته‌های مطالعه‌ای، کرکامین موجود در زردچوبه، مانع از ژنژیویت یا سایر بیماری‌های لثه می‌شود. پلاک دندانی، باکتری و التهاب را نیز مانند دهان‌شویه از بین می‌برد. در مطالعه دیگری گفته شده است که زردچوبه در تسکین دردهای دندانی مؤثر است و می‌تواند به عنوان درمانی در پریودونتیت استفاده شود.

آیا سفید کردن دندان با زردچوبه امکان پذیر است؟

روش سفید کردن دندان با زردچوبه

به چندین روش می‌توانید، زردچوبه را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید، البته در پایان این کار، مسواکتان زرد خواهد شد:

۱- دندانتان را با پودر زردچوبه مانند خمیر دندان عادی مسواک کنید. بگذارید حداقل ۵ دقیقه بر روی دندان‌ها و لثه‌هایتان بماند. دهانتان را بشویید و این بار با خمیردندان، دندان‌هایتان را مسواک کنید.

۲- روش دیگر، درست کردن خمیردندان زردچوبه است. ترکیب ساده ای که متشکل از ¼ قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و ۱/۸ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل است. حواستان باشد که از مواد طبیعی و مرغوب استفاده کنید. روغن نارگیل نیز فواید بسیاری بر سلامت دهان دارد.

۳- بهترین روش، خرید خمیردندان حاوی زردچوبه و کرکامین است.

طرز تهیه خمیر دندان زردچوبه در خانه

در دستورالعملی آمده است که باید به ازای دو واحد زردچوبه در این ترکیب، یک واحد روغن نارگیل و یک واحد جوش شیرین اضافه کنیم. ترکیب باید قوام خمیری داشته باشد. سپس خمیر را بر رو مسواک بزنید و دندانتان را مسواک کنید.

اگر در مورد مواد اولیه مطالعه کنید، می‌توانید علت استفاده از زردچوبه را بفهمید. ویژگی مشترکش با جوش شیرین در خصوصیات سایشی آنهاست. مطابق دستورالعمل، جوش شیرین در ترکیب وجود دارد. کسانی که از جوش شیرین در نظافت استفاده کرده‌اند، با خصوصیت سایشی آن آشنا هستند.

آیا سفید کردن دندان با زردچوبه امکان پذیر است؟

آیا خطر یا عوارضی در این روش وجود دارد؟

استفاده از زردچوبه در سفید کردن دندان، خطرات بسیار کمی دارد. البته پیش از استفاده، مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. پیشنهاد می‌شود که بیش از یک بار در روز از زردچوبه در سفید کردن دندان استفاده نکنید. البته این موضوع، در مورد خمیردندان‌های زردچوبه خانگی و پودر خالص زردچوبه صدق می‌کند.

محصولات تبلیغاتی حاوی زردچوبه با توجه به میزان زرچوبه موجود در آنها می‌توانند گزینه مناسبی باشند. مقادیر زردچوبه در این محصولات می‌تواند متفاوت باشند. اگرچه در هیچ مطالعه‌ای هنوز به اثبات نرسیده‌است، اما زردچوبه، داروی قابض است. در نتیجه می‌تواند بر مینای دندان و سلامت آن تأثیر بگذارد، البته خطرات آن بسیار کم است.

زرچوبه جایگزین درمان‌های زیبایی سفید کردن دندان نیست. هم‌چنین هرگز نباید جایگزین مراجعه به دندانپزشک یا مراقبت‌های دهانی معمول شود. اگرچه این مورد خطری برای سلامتی ندارد ولی زردچوبه به راحتی می‌تواند بر روی وسایل لکه برجای بگذارد. زمانی که از پودر گیاه استفاده می‌کنید، احتیاط کنید که لباس‌ها و وسایلتان لکه‌دار نشوند.

بعد از استفاده، دستان و بازوهایتان را کامل بشویید. البته با وجود شست و شو، ممکن است دستان و بازوهایتان برای مدتی رنگی بماند.

کد خبر 513435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.