نوسازی ۲۵ درصد لوله‌های آبرسانی تحت فشار در منطقه ۴

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد لوله های آبرسانی تحت فشار منطقه چهار شهرداری به طول هفت هزار متر فرسوده شده بود، نوسازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تاکنون ۲۵ درصد از نوسازی لوله‌های آبرسانی تحت فشار انجام شده است همچنین توسعه سیستم آبیاری قطره‌ای با هزینه دو میلیارد تومان انجام شده و در این راستا ۴۰ کیلومتر طول در سایزهای مختلف لوله گذاری شده است.

وی افزود: در حوزه فضای سبز علاوه بر حفظ فضای سبز موجود منطقه، ۵۰ هکتار فضای سبز با استفاده از گیاهان کم نیاز آبی توسعه دادیم و در کوه نخودی نیز با استفاده از فناوری واترباکس کاشت درختان انجام شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تصریح کرد: از دیگر اقدامات در منطقه راه‌اندازی، سیستم مانیتورینگ و کنترل از راه دور هوشمند منبع فیزادان  برای کنترل آبیاری فضای سبز، روشن کردن موتور آلات و بررسی وضعیت سطح مخزن بوده است.

وی با اشاره به تعدادی از پروژه‌های اجرا شده در این منطقه، خاطرنشان کرد: منبع آب ژئوممبران شرق و برکه غدیر نوسازی اساسی شده و برای آن یک میلیارد تومان هزینه شده است، همچنین تعداد دو سرویس بهداشتی با ۲۴ چشمه، جنب باغ گل‌ها احداث شده که ۱۲ چشمه آن برای استفاده عمومی و ۱۲ چشمه دیگر به سمت باغ گل‌ها قرار دارد.

اخوان ادامه داد: یک سرویس بهداشتی در کردآباد با هشت چشمه با صرف هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

وی گفت: اجرای خط کلکتور حمزه- لاهور با صرف هزینه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، زیرسازی و بازسازی مسیر خط بی. آر. تی خیابان بزرگمهر حد فاصل میدان بزرگمهر تا میدان احمدآباد با حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه و ایستگاه پمپاژ پساب فیزادان با هزینه چهار میلیارد تومان لوله گذاری آبرسانی فضای سبز انجام شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که در مناطق ۱۵ گانه شهرداری آغاز شد «پیرایش شهری» بود که در این راستا در خیابان علامه امینی با صرف هزینه‌ای معادل یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان به طول یک هزار و ۱۷۴ متر انجام شد و در واقع اصلاح تابلوها، رفع زائده‌های شهری و یکسان‌سازی تابلوهای مغازه‌های یک طرف خیابان علامه امینی رو به روی باغ غدیر انجام شده است.

اخوان با اشاره به پروژه‌های مشارکتی منطقه چهار، تصریح کرد: در این منطقه چهار پروژه مشارکتی به ارزش ۱۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نتیجه رسیده که شامل پروژه مجتمع برسام نبش بزرگراه صیاد شیرازی و خیابان جی با مساحت زمین ۲۵۴ مترمربع و زیربنای دو هزار و ۲۱۶ مترمربع، پروژه مشارکتی خیابان حمزه نبش مادی نیاصرم در زمینی به وسعت ۴۱۰ مترمربع با زیربنای دو هزار و ۱۹۴ مترمربع، پروژه مشارکتی خیابان فردوس جنب باغ غدیر با مساحت ۴۴۱ مترمربع و زیربنای دو هزار و ۴۲۷ مترمربع و مجموعه پارکینگ طبقانی و مراکز خدماتی و اداری مجموعه اداری امیرکبیر در زمینی با مساحت یک هزار و ۹۶۹ مترمربع و زیربنای ۱۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع است البته با توجه به اینکه در منطقه چهار زمین مناسب برای تفکیک وجود ندارد، تعداد پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی نیز کم است.

 

کد خبر 510902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.