غربالگری کرونایی ۴۸۴ هزار مسافر در بدو ورود به کشور/انتقال ۱۸۹ نفر به قرنطینه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایش سلامت ۴۸۴ هزار و ۷۶ نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلاء به کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولیپور، با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت و مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور که از روزهای پایانی اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، اظهار کرد: در اجرای این طرح که با همکاری جمعیت هلال احمر همراه با وزارت بهداشت در حال اجراست تا صبح امروز دوم مرداد ماه، وضعیت سلامت ۴۸۴ هزار و ۷۶ نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلاء به کرونا مورد ارزیابی قرار گرفته و علائم کرونا در آنان کنترل شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۱۸۹ نفر هم به دلیل دارا بودن علائم ابتلاء به کووید ۱۹ به قرنطینه منتقل شدند، گفت: این آمار نسبت به روز قبل یعنی اول مرداد ماه، دو نفر افزایش داشته است.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاکنون ۴۸ هزار و ۵۵۳ نفر تست pcr و ۶۸ هزار و ۱۷۳ تست فوری کرونا از مسافران اخذ شده است، گفت: ۴۷۱ نیروی عملیاتی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

ولیپور به ایسنا گفت: در حال حاضر این طرح در ۲۸ ورودی کشور از جمله پایانه‌های مرزی، دریایی و هوایی اجرا می‌شود و اجرای آن تا هر زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 509221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.