سایپا - استقلال/ فراز و فرزاد این بار رو در روی هم!

استقلال و سایپا عصر امروز (شنبه) در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آبی پوشان پایتخت از ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه عصر امروز شنبه - ۱۹ تیر ماه - میهمان سایپا خواهند بود. استقلالی‌ها با توجه به توقف بالانشینان باز هم این شانس را یافته‌اند تا برای دومی و شاید حتی قهرمانی امید کمرنگی داشته باشند. الیته برای دستیابی به این مهم تنها نتایج شاگردان مجیدی کافی نخواهد بود اما دیدار هفته پایانی با سپاهان این شانس را بیش از پیش در دل آبی‌ها زنده نگه می‌دارد با این وجود اوضاع آن سوی میدان و در اردو نارنجی پوشان متفاوت بوده و آنها با کمالوند می‌خواهند هر طور شده در لیگ بمانند.

عملیات بازگشت به کورس پیش از دربی

استقلال پس از شکست در شهرآورد پایتخت و عقب ماندن در کورس قهرمانی، ابتدا توانست با جمع آوری امتیازات لازم سهمیه غیرمستقیم فصل آینده را برای خود قطعی سازد و حالا به دنبال کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا است. شاگردان مجیدی برای دستیابی به سهمیه مستقیم کار چندان آسانی را پیش رو ندارند و باید بتوانند در کورس سپاهان و پرسپولیس آماده را بگیرند.

سایپا - استقلال/ فراز و فرزاد این بار رو در روی هم!

البته آنها برای رسیدن به ACL فصل بعد نیم نگاهی نیز به جام حذفی دارند که در مرحله یک چهارم نهایی با قرعه بسیار دشواری روبرو شده و پنجشنبه هفته جاری باید مقابل حریف سنتی خود در شهرآورد تهران یعنی پرسپولیس صف آرایی کند. می‌توان حدس زد با توجه به شانس کم آبی‌ها برای کسب جام در لیگ، آنها تمرکز فراوانی رو رقابت‌های حذفی دارند و امیدوارند هر طور شده راه ناکامل فصل قبل را با فرهاد تکمیل کنند.

کمالوند، غریب آشنا!

از نکات قابل توجه دیدار امروز تقابل فراز کمالوند و فرهاد مجیدی است که نیم فصل را به عنوان همکار در استقلال آغاز کردند ولی در میانه راه و پس از بازگشت از لیگ قهرمانان آسیا کمالوند با پیشنهاد سایپا روبرو شده و تصمیم به جدایی از استقلال گرفت. او که از نگاه بسیاری نقش کلیدی را در تیم آماده فرهاد در عربستان داشت، با رفتنش موجب افت آبی‌ها شد و خود نیز نتوانست موفقیت‌ها را با سایپا ادامه دهد و در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار گرفته است البته می‌توان حدس زد با شناختی که کمالوند از شاگردان سابق خود دارد کار را حسابی برای آبی‌ها دشوار خواهد ساخت.

سایپا - استقلال/ فراز و فرزاد این بار رو در روی هم!

هفته‌های سخت و سرنوشت‌ساز نارنجی پوشان

سایپا یکی از پنج تیمی است که تاکنون طعم حضور در تمام ادوار لیگ را چشیده است ولی فصول اخیر با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کرده است. آنها حالا هم امتیاز با ذوب آهن که شرایطی نسبتاً مشابه دارد در رده پانزدهم جدول جا خوش کرده‌اند و هفته‌های سرنوشت سازی برای سقوط یا ماندن در لیگ پیش رو دارند. نارنجی پوشان هفته گذشته در فولادشهر تنها چند قدم با بردن گاندوهای اصفهانی فاصله داشتند تا خیال خود را راحت کنند اما این اتفاق رخ نداد نااضطراب و استرس همچنان همراه فراز و شاگردانش باشد.

سایپا - استقلال/ فراز و فرزاد این بار رو در روی هم!

با این حال هفته‌های سختی انتظار سایپا را می‌کشد. آنها به جز دیدار امروز برابر استقلال، هفته آینده در سیرجان میهمان امیر قلعه نویی و شاگردانش خواهند بود و بعد از آن نیز به مصاف آلومینیوم و تراکتور می‌روند. این در شرایطی است که ذوبی ها مسیر نسبتاً آسان‌تری را پیش رو دارند اما هنوز هم نمی‌توان با قطعیت درباره سقوط کننده دوم به همراه ماشین سازی نظر داد.

کد خبر 506114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.