ذوب آهن – سایپا/ ایستگاه مرگ و زندگی!

ذوب آهن و سایپا در مسابقه ای حساس با هم پیکار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ذوب آهن و سایپا امروز و از ساعت ۱۹:۴۰‬ در هفته بیست و ششم لیگ برتر در فولادشهر با یکدیگر دیدار خواهند کرد. این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که جایگاهشان در جدول باعث شده کسب سه امتیاز این بازی ارزش بسیار زیادی برایشان داشته باشد. قطعاً نتیجه مساوی این بازی به درد هیچکدام از دو تیم نمی‌خورد و آنها فقط برای کسب سه امتیاز به مصاف یکدیگر می‌روند. سایپا در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند یک رده در جدول صعود کند و این اتفاق در صورت بُرد ذوب آهن، برای تیم اصفهانی هم رخ خواهد داد.

همه چیز تحت تأثیر رأی کمیته استیناف

بیش از یک ماه قبل بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با رسیدگی به پرونده شکایت سایپا از پیکان به خاطر استفاده از شش بازیکن تعویضی در جریان مسابقه دو تیم حکم سنگین ۳ بر صفر را صادر کرد.
آن زمان حکم کمیته انضباطی سر و صدای زیادی به پا کرد. علاوه بر اعتراض تند نساجی و ذوب‌آهن به عنوان دو رقیب سایپا برای بقا در لیگ برتر، پیکان هم به طور رسمی اعتراض خود به حکم را نشان داد تا پرونده به کمیته استیناف برود.
این دیدار تا پیش از حکم کمیته انضباطی بی شک با شرایط متفاوتی برگزار می‌شد ولی حالا که کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی در مورد دیدار جنجالی سایپا و پیکان شکسته و بازی با همان نتیجه ۲ بر ۱ به سود شاگردان مهدی تارتار لحاظ شده‌اند، شرایط به مراتب برای سبزپوشان بهتر شده است.

انگیزه ذوبی ها در جلسه فنی


روز گذشته از باشگاه ذوب آهن خبر رسید اعضای تیم فوتبال ذوب آهن بعد از شنیدن خبر رأی کمیته استیناف در جلسه فنی پیش از مصاف با سایپا روحیه مضاعفی را برای این دیدار گرفتند. حالا آنها امروز با انگیزه زیادی به این دیدار ۶ امتیازی وارد خواهند شد و باید دید آنها موفق تر عمل می‌کنند یا سایپایی که به یکباره و با حکم کمیته استیناف ۲۲ امتیازی شده و به دلیل تفاضل گل کمتر یک رتبه پایین‌تر از سبزپوشان در رتبه ۱۵ ام جدول رده بندی قرار گرفته است.
گفتنی است پیش از این با حکم کمیته انضباطی سه امتیاز به تیم سایپا داده شده بود و با توجه به در نظر گرفتن نتیجه سه بر صفر این تیم تفاضل گل بهتری هم داشت که حالا شرایط تغییر کرده است.

ذوب آهن – سایپا/ ایستگاه مرگ و زندگی!

حساس‌ترین مسابقه هفته!

رأی صادر شده از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و بازنده شدن تیم فوتبال سایپا باعث شد تا شروع هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران، با یک دوئل فوق‌العاده حساس و ویژه همراه شود؛ دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و سایپا تهران که جز تیم‌های فانوس به دست لیگ بیستم به شمار می‌روند، امروز در فولادشهر در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم وضعیتی مشابه برای بقا در لیگ برتر دارند. در جدول رده‌بندی، سایپا با ۲۲ امتیاز و تفاضل -۹ در جایگاه پانزدهم است و ذوب‌آهن با ۲۲ امتیاز و تفاضل -۸ در جایگاه چهاردهم جدول و این مسئله باعث شده تا دوئل شاگردان مجتبی حسینی و فراز کمالوند در ورزشگاه فولادشهر اصفهان حساسیتی فوق‌العاده بالا را داشته باشد.

ذوب‌آهن از پنج مسابقه قبلی خود فقط ۴ امتیاز به دست آورده و سایپا هم در وضعیتی مشابه، از پنج دیدار گذشته خود در لیگ برتر ۴ امتیاز را کسب کرده است تا دو تیم در شرایطی نزدیک به هم این دیدار را برگزار کنند. بدون‌شک بازنده دوئل امروز یک گام جدی به سوی سقوط به لیگ یک برداشته و در صورت تقسیم امتیازات، رقابت چهار هفته پایانی میان این دو تیم بسیار جذاب و حساس پیگیری خواهد شد.

ذوب آهن – سایپا/ ایستگاه مرگ و زندگی!

پاداش ویژه سایپا برای برد ذوب‌آهن

نشست هیئت مدیره باشگاه سایپا ظهر شنبه با حضور تمام اعضا برگزار شده و با توجه به اهمیت بازی سایپا مقابل ذوب‌آهن، با پیشنهاد مدیرعامل و تصویب اعضای هیئت مدیره، پاداش ویژه‌ای برای کسب پیروزی در این مسابقه در نظر گرفته شد. بنابراین نارنجی پوشان تهرانی نیز با تمام قوا برابر گاندو ها حاضر خواهند شد.

مصاف رفت و آمار و ارقام تقابل‌های دو تیم

در دیدار رفت ذوب آهن و سایپا، تیم تهرانی موفق شد با حساب ۲ بر ۱ سبز پوشان را شکست دهد و سه امتیاز بازی را کسب کند. به نوعی گاندو ها می‌توانند در این دیدار در حالی که به ۳ امتیاز بازی نیاز دارند با شکست شاگردان کمالوند انتقام شکست در دور رفت را بگیرند و گام مهمی برای بقای تیم شأن بردارند.

آمار و ارقام دو تیم نشان می‌دهد ذوبی ها در ۹ بازی از ۱۰ بازی قبلی خود در لیگ برتر کمتر از ۲.۵ گل به ثمر رسانده‌اند. همچنین در طرف دیگر میدان در ۸ بازی از ۹ بازی قبلی خارج از خانه سایپا در لیگ برتر کمتر از ۲.۵ گل به ثمر رسیده است. سایپا در ۴ بازی قبلی خود مقابل ذوب آهن پیروز شده و آنها در ۴ بازی قبلی خود مقابل گاندوها حداقل ۲ گل زده‌اند. این در حالی است که در ۳ بازی قبلی ذوب آهن مقابل سایپا بیش از ۲.۵ گل زده شده است.

کد خبر 505060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.