صحبت با فدراسیون فایده ندارد/ سرمایه گذاری باشگاه  با اشتباهات داوری نابود می‌شود

مجتبی فریدونی گفت: کسی در فدراسیون به اعتراضات ما مبنی بر اشتباهات داوری رسیدگی نمی کند. در پرونده شکاری پیروز شدیم و باشگاه روبین قازان و شکاری باید در کنار جریمه تمام هزینه های وکیل را به باشگاه ذوب آهن بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی فریدونی در حاشیه جشنواره استعدادیابی و نخبه پروری باشگاه ذوب آهن در خصوص وضعیت تیم فوتبال این باشگاه، اظهار کرد: علی رغم اینکه تیم تلاش خوبی دارد، نتیجه‌گیری خوب نیست و باید فکری در مورد نتیجه گیری ها داشته باشیم.

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن افزود: روند رو به رشدی را در نحوه بازی، ایجاد موقعیت، صاحب توپ بودن بازی‌ها شاهد بوده‌ایم. در اکثر بازی‌ها برتری داریم اما در نتیجه‌گیری ضعیف هستیم. البته بحث داوری نیز مطرح است. در نیم فصل اول، موضوع داوری شدیدتر بود الان نیز به نوعی است. در بازی دیروز هم دیدیم که به راحتی امتیاز از ما گرفته شد. تلاش ما بر این است که در بازی‌های بعدی نتایج مد نظر را کسب کنیم.

فریدونی در خصوص اعلام رأی استیناف، تصریح کرد: از گفتن در مورد رأی استیناف هم خسته شدیم. حدود یک ماه و نیم گذشته و از رأی کمیته انضباطی خبری هم نیست. هر موضوعی یک زمان خاص دارد، اگر دو یا سه هفته دیگر اعلام شود فایده‌ای ندارد. رأی باید قبل از شروع بازی اعلام می‌شد. دو هفته هم از بازی‌ها گذشته و هنوز اعلام نشده است و هرچه دیرتر اعلام شود فایده‌ای ندارد. در نهایت باید تکلیف باشگاه ما، سایپا، نساجی و تیم‌های دیگری که درگیر این قضیه هستند مشخص شود. امیدوارم هرچه زودتر نتیجه اعلام شود.

وی افزود: هیچ صحبتی با فدراسیون و سازمان لیگ فایده ندارد یعنی به هر شکل و طریقی صحبت می‌کنیم، کسی پاسخگو نیست. نیم فصل اول اعتراض و بیان کردیم از لیگ کنارگیری می‌کنیم، اما فایده‌ای نداشت. نمی‌گوییم عمدی در کار هست اما اگر سهوی است باید کمیته داوران و فدراسیون ورود کنند و آموزش‌های مجدد و بیشتری داده شود، کلاس ارزیابی برگزار و ارزیابی جسمی، فیزیکی و روانی انجام شود که این اشتباهات تکرار نشود. یک تیم ۵۰، ۶۰ الی ۷۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند اما با اشتباه داوری تمام هزینه‌ها و زحمات از بین می‌رود.

فریدونی با تاکید بر لزوم استفاده از VAR در لیگ برتر، اظهار کرد: ۱۸ اردیبهشت به سازمان لیگ در خصوص آوردن VAR با هزینه خودمان نامه زدیم، اما جوابی دریافت نکردیم. ما فقط به دنبال تأیید این موضوع بودیم. همه شرکت‌هایی که با آنان مذاکره کردیم تاییدیه های فیفا را دارند. دو ماه از آن نامه گذشته است. آقای عزیزی خادم شب گذشته در فوتبال برتر گفتند تحریم اجازه ورود VAR را نمی‌دهد. کدام یک از تجهیزات VAR مشمول تحریم است؟ دوربین و تجهیزات کامپیوتری مشکل تحریم ندارد. نه خودشان وارد می‌کنند و نه اجازه می‌دهند ما وارد کنیم. وضعیت داورها نیز به همین شکل است که مشاهده می‌کنید. در آخر متضرر باشگاه و سرمایه گذاری که کرده، است با اشتباه داوری نابود می‌شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در خصوص پرونده شکاری، گفت: شکاری چهار سال پیش در زمان آقای آذری از باشگاه رفت که از سمت آقای آذری شکایتی به فیفا شد که دو محور داشت؛ یکی حق رشد یا هزینه خدمات آموزشی و دیگری هم نقض قرارداد بود؛ شکاری زمانی که به روبین کازان رفت هنوز قراردادش فسخ نشده بود. سال گذشته فیفا رأی داد و موضوع غرامت آموزشی را قبول کرد و ما ۱۰۰ هزار دلار از روبین کازان دریافت کردیم. در بخش نقض قرارداد فیفا رأی نداد و بیان کرد که به دلیل اینکه در کمیته انضباطی ایران رأی صادر شده فیفا ورود نمی‌کند و آن شکایت را نپذیرفت. در زمانی که هیئت مدیره به ما واگذار شد با صحبت‌هایی که با وکلایمان داشتیم و بررسی پرونده، به این نتیجه رسیدیم که در این موضوع می‌توانیم پیروز شویم به همین خاطر پرونده جدیدی طرح کردیم یعنی هم از روبین کازان، هم از شکاری و هم از فیفا شکایت کردیم.

وی ادامه داد: فوریه ۲۰۲۰ این پرونده بعد از مدت‌ها باز شد و بالاخره پیگیری شد. در آبان سال گذشته با وکلا صحبت کردیم و جلسه‌ای به صورت آنلاین برگزار شد و حدود ده ساعت طول کشید. ۹ خرداد رأی صادر شد و در موضوعی که فیفا ورود نکرده بود به عنوان نقض قرارداد و بیان کرده این امر مختوم است، دادیار کسر رأی داد که رضا شکاری و روبین کازان به طور مشترک ۳۰۰ هزار یورو باید جریمه بدهند که با خسارت تأخیر که سالی ۵ درصد است و حدوداً ۴ سال گذشته و این هزینه چیزی حدود ۳۶۰ یا ۳۷۰ هزار دلار می‌شود.

فریدونی گفت: ما ۷۲ هزار فرانک سوئیس هزینه دادرسی داده‌ایم یعنی در حقیقت ۳۶ هزار سهم ما و ۳۶ هزار فرانک سهم روبین کازان و رضا شکاری است که پرداخت نکردند زیرا آنها شکایت نکرده بودند که سهم آنها را نیز ما مجبور شدیم، بدهیم، اما با رأی صادره همه این هزینه‌ها را باید شکاری و روبین کازان بدهند، یعنی علاوه بر این ۳۷۰ هزار یورو، ۷۲ هزار فرانک سوئیس نیز به باشگاه داده می‌شود.
 

کد خبر 504448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.