مختومه‌ شدن ۶۲ هزار پرونده قضایی در دادگستری زرین‌شهر

رئیس دادگستری زرین شهر گفت: طی یک سال گذشته ۶۳ هزار پرونده در دادگستری زرین شهر در سه بخش دادسرا، دادگاه و شوراهای حل اختلاف تشکیل شد و در این میان ۶۲ هزار پرونده منتهی به صدور رأی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود خوشنویس امروز _چهارشنبه نهم تیرماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار ورودی پرونده‌های دادگستری زرین‌شهر، اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۶۳ هزار پرونده در دادگستری زرین شهر در سه بخش دادسرا، دادگاه و شوراهای حل اختلاف تشکیل شد که ۶۲ هزار پرونده مختومه و منتهی به صدور رأی شده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت دادگاه بخش فولادشهر، افزود: در سال گذشته با مساعدت مسئولان قوه قضائیه و پیگیری‌های مجدانه دادگستری زرین شهر در دی ماه ۱۳۹۹ شاهد افتتاح دادگاه فولادشهر بودیم و با توجه به تعداد مراجعات به روند رسیدگی به پرونده‌ها کمک بسیاری می‌کند.

رئیس دادگستری زرین شهر تصریح کرد: با افتتاح دادگاه فولادشهر مردم دسترسی آسان به خدمات قضائی پیدا کردند و طی مسیر از بخش فولادشهر به زرین شهر برای رسیدگی به دعاوی کمتر شد و امیدواریم در ماه‌های پیش رو خدمات بیشتر و بهتری به مراجعه کنندگان ارائه شود.

وی ادامه داد: تحول در بخش اجرای خدمات و رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌ها در شعب دادگستری زرین شهر یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته است که در حال حاضر همه شعب دادگاه، دادسرا و شوراهای حل اختلاف زرین شهر امکان رسیدگی الکترونیکی به دعاوی را دارند.

خوشنویس ارائه خدمات الکترونیک قضائی را از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضائی دانست و اضافه کرد: افزایش تمایل شهروندان به رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های آن‌ها یکی از مباحثی است که باید با جدیت دنبال شود چراکه مزایای بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: کاهش مراجعات به مراجع قضائی، خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم، کاهش اطاله دادرسی همچنین احترام به حریم خصوصی افراد از مزایای مهم اجرای این طرح است و امیدواریم با فرهنگ‌سازی، شاهد استقبال مردم از استفاده خدمات الکترونیک قضائی باشیم.

رئیس دادگستری زرین شهر یکی دیگر از مهمترین انتظارات مردم از دستگاه قضائی را رسیدگی سریع‌تر به دعاوی آنها دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد عزم راسخ قوه قضائیه برای کاهش اطاله دادرسی هستیم و نویدی که برای سال آینده به مردم زرین شهر خواهیم داد این است که با توجه به راه اندازی دادگاه فولادشهر و تأثیر بر تعداد پرونده‌های ورودی، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را به صورت محسوس کاهش خواهیم داد.

کد خبر 504099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.