به گزارش ایمنا از سازمان بنادر و دریانوردی، سامان رضایی اظهار کرد: با توجه به چالش جهانی پیش آمده از نظر شیوع ویروس کرونا، بازبینی و بازتعریف پروتکلها و دستورالعملها در همه ابعاد و فعالیتهای بشری از جمله صنعت کشتیرانی و دریانوردی ضروری است.
وی خاطرنشانکرد: همانگونه که در یک حادثه و رخداد، قوانین و دستورالعملهایی از قبیل MARPOL ، SOLAS یا ISPS در فرآیندهای جاری دریانوردی الزامی است، باید برای شیوع ویروس و بیماری از طریق تبادلات و ارتباطات دریایی نیز کدها و دستورالعملهای لازم تدوین شود.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه بحران کرونا با وجود تلخیها و خسارتهایی که داشت در عمل نشان داد که صنعت کشتیرانی و دریانوردی از چه اهمیت و جایگاهی برخوردار است، بیانداشت: باید بدانیم که دریانوردان به عنوان عناصر کلیدی، نقش مهمی در حیات و فعالیت یک کشور و یک منطقه ایفا میکنند.
رضایی تصریح کرد: اولویت واکسیناسیون دریانوردان از اهمیت بالایی برخوردار است و البته با پیگیریهای به عمل آماده، شغل دریانوردی در گروه مشاغل حساس قرار گرفته و از اولویت برخوردار شده، اما در مقطع فعلی این امر کافی نیست.
وی پیشنهاد کرد: کشتیهای ایرانی که سفرهای بینالمللی دارند از خدمهای که واکسن زدهاند استفاده کنند.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان یادآور شد: دریانوردان ایرانی از محدودیت در تغییر خدمه، تردد و دسترسی به امکانات بندری در شرایط تحریم رنج میبردند که با بروز کرونا این محدودیتها دوچندان و شرایط فعالیت برای آنان سختتر شد.
رضایی گفت: دریانوردان ایرانی، با ایثار و فداکاری شرایط موجود را تحمل کردند و اجازه ندادند چرخ این صنعت حساس و استراتژیک متوقف شود، بنابراین آنان به عنوان سربازان خط مقدم، شایسته حمایت و پشتیبانی مناسب و مؤثری هستند.
نظر شما