بازگشت بیش از ۲ هزار نخبه به کشور در ۴ سال گذشته

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی در ۴ سال گذشته به کشور بازگشته‌اند که عمده آنها در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.

به گزارش ایمنا، سورنا ستاری امروز -شنبه پنجم تیرماه- در مراسم امضای قرارداد احداث شهرک فناوری در شهرهای جدید پردیس و پرند که در ساختمان دادمان وزارت راه برگزار شد، با بیان اینکه پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک علم و فناوری منطقه است، اظهار کرد: ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پارک‌های فناوری انجام شده است.

وی افزود: پارک فناوری پردیس ۹۰ هکتار بود که سال گذشته ۲۸۰ هکتار دیگر به آن افزوده شد. ویژگی مهم این پارک آن است که صنایع آلاینده در پردیس نداریم و این همان اقتصاد دانش بنیان است که آلودگی نداشته و تعریف جدیدی از صنعت را که آلودگی ندارد، ارائه کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به امضای قرارداد دیگری مبنی بر ایجاد شهرک مسکونی- فناوری در پردیس، گفت: با این برنامه‌ها در چهار سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی به کشور بازگشته و عمده آنها هم در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.

ستاری به بندر «سون چون» در چین اشاره کرد و گفت: این شهر یک بندر ماهیگیری ضعیف بود ولی در عرض ۴۰ سال به یک شهر فناوری تبدیل شد و توانست برای اقتصاد چین مزیت آفرینی کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 503318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.