تحقق ۱۰۷ درصدی تعهد اشتغال بهزیستی اصفهان در سال ۹۹

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه مهمترین دغدغه این سازمان در سال ۱۴۰۰ تامین مسکن و اشتغال مددجویان خواهد بود، گفت: در سال گذشته تعهد اشتغال بهزیستی استان اصفهان به میزان ۱۰۷ درصد محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولی‌الله نصر اصفهانی در بازدید از خبرگزاری ایمنا، در خصوص گستره خدمات ارائه شده به مددجویان بهزیستی، اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضا برای گرفتن خدمات از این سازمان بسیار است و ما امکانات محدودی داریم، نمی‌توانیم به همه جامعه هدف خود خدمات مطلوب ارائه دهیم به همین دلیل مهمترین دغدغه بهزیستی در سال ۱۴۰۰ تأمین مسکن و اشتغال مددجویان خواهد بود که امیدواریم اعتبارات خوبی در این زمینه به استان اختصاص یابد.

وی افزود: کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را به کار می‌گرفتند از سالیان گذشته سه خدمت دریافت می‌کردند که شامل پرداخت ۲۳ درصد سهم کارفرمایی حق بیمه به آنها، پرداخت وام اشتغال چهار درصدی و تأمین حقوق مددجوی به کار گرفته شده به مدت پنج سال بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: مبلغ وامی که برای اشتغال مددجویان به کارفرمایان تعلق می‌گیرد ۵۰ میلیون تومان است که در حال حاضر این مبلغ جوابگوی ایجاد یک فرصت شغلی نیست و تقاضای همه مدیران کل استان‌ها از واحد اشتغال کشور افزایش این مبلغ بوده است.

وی تصریح کرد: برخی مددجویان در خصوص دریافت وام با موانعی مواجه می‌شدند که در این زمینه اقدامات اصلاحی انجام شد، مانند این که طبق دستورالعمل‌های سازمان وام فقط به فرد معلول دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای تعلق می‌گرفت، لذا اگر یک معلول نمی‌توانست کاری انجام دهد، پدر یا برادر او هم نمی‌توانستند وام بگیرند، برای رفع این مشکل مصوب کردیم که وام اشتغال به بستگان درجه یک فرد معلول هم تعلق بگیرد مشروط بر این که گواهینامه فنی و حرفه‌ای داشته باشند و عوائد این شغل به معلول مددجوی بهزیستی هم برسد. این اقدام باعث شد در سال گذشته تعهد اشتغال بهزیستی استان اصفهان به میزان ۱۰۷ درصد محقق شود.

کد خبر 497235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.