توسعه تصفیه‌خانه‌های شهر برای آبیاری فضای سبز در دستور کار است

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: بیش از ۸۵ کیلومتر خط انتقال آب به منظور استفاده از ظرفیت پساب تصفیه شده در سطح شهر ایجاد شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد آبیاری فضای سبز شهر اصفهان با استفاده از پساب تصفیه شده انجام می‌شود این به معنای استفاده نکردن از هفت میلیون متر مکعب ذخیره منابع آب‌های زیرزمینی است.

وی با بیان این که طی پنج سال آینده استفاده از پساب به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد، افزود: تا پنج سال آینده همچنین شاهد افزایش درصد آبیاری با سیستم‌های نوین از ۶۰ درصد به نزدیک ۷۰ درصد خواهیم بود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به بهره‌برداری دو تصفیه خانه به منظور تصفیه پساب فاضلاب، گفت: در حال حاضر دو تصفیه خانه شمال و جنوب فعالیت می‌کند و دو مورد دیگر نیز در دست اجرا است همچنین احداث سه تصفیه خانه در مرحله انعقاد قرارداد و یک مورد دیگر در مرحله انجام مطالعه است.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته بالغ بر یکصد میلیارد تومان سالانه جهت تأمین منابع آب و تبدیل آب‌های خاکستری به آب تصفیه شده مناسب آبیاری فضای سبز شهرداری هزینه شده است.

امیری با بیان اینکه در کشور کمتر شهرداری توانسته از ظرفیت پساب تصفیه شده برای تأمین منابع آبی فضای سبز استفاده کند، افزود: بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و تأکیدات شهردار مبنی بر کاهش استفاده از ذخیره آب‌های زیرزمینی و آب‌های تصفیه، در حال توسعه و تجهیز تصفیه‌خانه‌های شهر برای استفاده از ظرفیت پساب هستیم تا بتوانیم فضای سبز شهر را از این طریق آبیاری کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۸۵ کیلومتر خط انتقال آب به منظور استفاده از این ظرفیت در سطح شهر ایجاد شده است.

کد خبر 496062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.