۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
جشنواره فیلم زمین

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نوشت: رفع مشکلات محیط زیستی در کشور نیازمند عزم جدی در حاکمیت و مردم به موازات کار بنیادین و مستمر برای فرهنگ سازی و آموزش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شینا انصاری در اینستاگرام خود نوشت:

" جشنواره فیلم زمین

رفع مشکلات محیط زیستی در کشور نیازمند عزم جدی در حاکمیت و مردم به موازات کار بنیادین و مستمر برای فرهنگ سازی و آموزش است. اگر بخواهیم محیط زیست را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم باید بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود بهره ببریم.

استفاده از ظرفیت فیلم برای ترویج و اشاعه فرهنگ محیط زیست بسیار مهم است، در حقیقت اگر بتوانیم موضوعات و مسائل محیط زیستی روز کشور را از قاب فیلم و سینما به نحو مؤثری به تصویر بکشیم می‌توانیم در مسیر حرکت به توسعه پایدار و جلب مشارکت مردمی برای حفظ محیط زیست و ایجاد حساسیت و دغدغه بیشتر در بین مسئولین و مردم اثرگذارتر عمل کنیم.

استفاده از ابزارهای فرهنگی برای تغییر در رفتار و سبک زندگی غیرقابل انکار است. نکته قابل توجه این است که برای اینکه یک آموزه به صورت فرهنگ درآید، باید در یک فرآیند مستمر و پایدار دنبال شود؛ سینما و اساساً برنامه‌های فرهنگی می‌توانند نقش مؤثری را در این زمینه داشته باشند.

البته اثرات این تغییر شاید در بازه کوتاه مدت و خیلی سریع مشهود نباشد، اما استمرار این برنامه‌ها می‌تواند در میان مدت منجر به توجه بیشتر به مسائل محیط زیست و تغییر رفتار در افراد جامعه شود.

جشنواره فیلم زمین به‌عنوان جشنواره‌ای مستقل که به ترویج مفاهیم توسعه پایدار و محیط زیست با زبان سینما و هنر می‌پردازد نقطه قوتی برای طرح موضوعات در عرصه محیط زیست است.

توجه به مسائل کلیدی و ریشه‌ای محیط زیست، در نظر گرفتن نگاه کارشناسی و علمی به موضوعات و طرح راهکارها با زبان مردم به طور قطع می‌تواند در طول زمان به ارتقای سطح مطالبات و مشارکت‌های مردمی در حفاظت از محیط‌زیست بیانجامد. "

کد خبر 494383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.