۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
مشکل کمبود لاستیک سنگین رفع شد

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای گفت: با همکاری وزارت صمت مشکل تامین لاستیک در ناوگان حمل و نقل باری و مسافری رفع شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه داشتن رانندگان مجرب و آموزش دیده از برنامه‌های اصلی در بخش حمل و نقل عمومی به شمارمی رود اظهار کرد: سلامت تمامی رانندگان و آموزش مداوم آن‌ها همواره در دستورکار سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای قرار گرفته است به طوری که این رانندگان هم در بدو ورود و هم در حین خدمت دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما به شمار می‌رود افزود: طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته در مسافت‌های متوسط و بلند حدود ۴۰ درصد جابجایی‌ها توسط ناوگان حمل و نقل عمومی و ۶۰ درصد توسط ناوگان شخصی انجام می‌شود این در حالی است که ۹۹ درصد از تصادفات در این ۶۰ درصد رخ می‌دهد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری در رابطه با تأمین شانزده قلم کالای ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: در سال گذشته چندین جلسه با حضور وزیر راه وشهرسازی و تشکل‌های حمل‌ونقلی و نمایندگان وزارت صمت برگزار شد و در این جلسات مشکلات ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را بررسی کردیم.

باقرجوان با بیان اینکه وزارت صمت متولی تأمین لوازم مورد نیاز از جمله روغن، لاستیک و قطعات یدکی ناوگان حمل ونقل عمومی و جاده‌ای است افزود: تأمین این کالاها به صورت مداوم توسط سازمان راهداری صورت می‌گیرد و از طریق وزارت صمت در حال رصد و پالایش است و طبق آخرین صحبت‌های وزیر صمت مقرر شد لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی در سامانه کالا که تحت نظارت وزارت صنعت است تأمین شود.

وی با بیان اینکه تأمین این لاستیک‌ها از طریق ارز نیمایی انجام شده و در سامانه کالا به رانندگان عرضه می‌شود گفت: این لاستیک‌ها بر اساس پیمایش به رانندگان ارائه می‌شود و راننندگان این بخش می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها لاستیک‌های خود را دریافت کنند.

کد خبر 483476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.