اولویت سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ اعتماد سازی است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان گفت: اولویت امسال، جلوگیری از شیوع بیماری و ایجاد اعتماد برای سلامت سفر در ماه‌های آتی است تا گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رونقی دوباره بگیرد.

مجتبی میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره سیاست‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان در نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: سیاست گردشگری برای نوروز ۱۴۰۰، مطابق با سیاست ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای استان‌ها بود بر این اساس سفر به استان‌های با شرایط آبی و زرد مانعی ندارد، اما سیاست کلی انجام نشدن سفرها و تبلیغ نکردن سفر است. با همین رویکرد، ساختار ستاد اجرایی خدمات سفر استان تشکیل شده و تمامی دستگاه‌های مربوطه آمادگی خود را با توجه به این که منعی برای سفر وجود ندارد اعلام کردند.

وی افزود: این ستاد برای جلوگیری از خطرات احتمالی، تشکیل شده و بیشتر فعالیت‌های آن به سوی تاکید بر خدمات علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌های شبانه روزی و مراکز اورژانس سوق داده شد. با این حال عموماً برای تبلیغ و تشویق مردم به سفر فعالیتی نمی‌شود. در استان‌ها و شهرهایی که شرایط نارنجی یا قرمز دارند نیز محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شود.

میرحسینی ادامه داد: آمار به دست آمده توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با سال‌های گذشته که با توجه به ورودی گردشگران اعلام می‌شد متفاوت است و از طریق سامانه جانا که در اختیار مسافران و گردشگران و دفاتر خدمات مسافرتی است، صورت می‌گیرد. به کمک این سامانه بعد از رزرو اقامتگاه، مجوز سفر برای مسافران صادر می‌شود که می‌توانند روی خودرو نصب کرده و سفر را آغاز کنند. چه در قالب تورهای دارای مجوز و چه به صورت انفرادی با تعیین محل اقامت. بنابراین آمار اقامت مسافران در تأسیسات گردشگری تا اول فروردین ماه، ۲۳ هزار نفر تخمین زده شده است ۵۰ درصد این تعداد در هتل‌ها، ۲۷ درصد در اقامتگاه‌های بومگردی و ۲۳ درصد هم در مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان‌ها و مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سیاست دیگری که در نوروز امسال اجرا شد، تشدید بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی استان است که گاهی توسط بازرس‌های نظارتی در حوزه گردشگری و گاهی هم به صورت تلفیقی با سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره بهداشت و سایر دستگاه‌ها صورت گرفتند. تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی تا تاریخ اول فروردین ماه ۱۶۱ مورد بوده است. اولویت امسال جلوگیری از شیوع بیماری و ایجاد اعتماد برای سلامت سفر در ماه‌های آتی است تا گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رونقی دوباره بگیرد. این موضوع امتحانی برای فعالین گردشگری نیز محسوب می‌شود که با انجام سفرهای هوشمند و مسئولانه و ایمن، برای گروه‌های مختلف اعتمادسازی کنند تا در تابستان ۱۴۰۰ با خاطری آسوده‌تر سفرها انجام شود.

کد خبر 483021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.