منچستری‌ها خواهان گسترش پیاده‌راه‌های جدید

منچستر انگلستان، در پی انتشار ویروس کرونا میزبان پیاده‌راه‌های بسیاری بوده که مزایای مثبت آن مردم و حتی مقامات رسمی را به طلب مسیرهای پیاده‌روی بیشتر سوق داده است؛ البته این درخواست مخالفت‌هایی نیز در پی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ در کنار تمام لطمه‌های خود، مردم را به سمت اتخاذ زندگی پایدار سوق داده است. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته، گرایش شهرنشینان به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بوده که البته تبعاتی نظیر کاهش آلودگی هوا، افزایش فعالیت جسمی مردم و در نهایت، نشاط آنان در پی داشته است. مقامات رسمی منچستر نیز از همان ابتدای گسترش ویروس کرونا تلاش کردند زمینه را برای ترویج تردد سبز فراهم آورند که در این راستا، پیاده‌راه‌های بسیاری را به وجود آوردند. در واقع، مدیران شهر از طریق بستن بعضی از خیابان‌های شهر به روی خودروها و همچنین احداث مسیرهای جدید، به ترویج پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پرداختند. مزایای تردد پاک در سراسر شهر به حدی زیاد بوده که اخیراً مقامات محلی و شهروندان خواهان بسته شدن هر چه بیشتر خیابان‌ها به روی خودروها و جایگزین کردن وسایل حمل و نقل عمومی شده‌اند.

مقامات محلی منچستر پس از چند جلسه مذاکره از شهردار خواستند علاوه بر پیاده‌راه‌های قبلی، تعداد ۲۵ خیابان دیگر را نیز به روی خودروها ببندد تا پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به طور دائمی در این مسیرها ترویج پیدا کند. اگرچه این ایده با استقبال زیادی از سوی اغلب مردم منچستر و مقامات رو به رو شد، با این حال، افراد بسیاری نیز تردد از طریق دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را برای خود غیر ممکن می‌دانستند و به همین دلیل به مخالفت شدید با این طرح پرداختند. شهروندان منچستری موافق افزایش پیاده‌راه‌ها، وجود این مسیرهای را از جنبه‌های متعددی مفید می‌دانند که در ادامه به معرفی چند نمونه پرداخته می‌شود.

منچستری‌ها خواهان گسترش پیاده‌راه‌های جدید

پیاده‌روی، ایمن‌ترین شیوه رفت و آمد در شهرها

در پی انتشار ویروس کرونا، مردم منچستر از ترس ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، از سوار شدن بر وسایل حمل و نقل عمومی به طور کامل پرهیز می‌کردند. به همین دلیل، کسانی که دارای خودروی شخصی بودند، از این طریق به عبور و مرور در داخل شهر می‌پرداختند اما سایر مردم پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را به عنوان ایمن‌ترین شیوه تردد برگزیدند. در همین راستا، مقامات منچستر نیز زیرساخت‌ها را به طور قابل توجهی تغییر دادند و خیابان‌های بسیاری را به روی خودروها بستند.

افزایش پیاده‌راه‌ها و رضایت کاربرانی با توانایی‌های جسمی نابرابر

ترویج پیاده‌روی و افزایش مسیرهای مربوطه در کنار تمام مزایای خود می‌تواند دسترسی گروه‌های مختلف جامعه نظیر افراد با ناتوانایی‌های جسمی و همچنین ارائه دهندگان خدمات، تسهیل کند. در واقع، افراد سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار، تا کنون در استفاده از مکان‌های عمومی نظیر خیابان‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و همیشه نیازمند وجود فرد دیگری در کنار خود بوده‌اند. علاوه بر این، ارائه دهندگان خدمات به مردم نظیر افرادی که بسته‌های پستی یا سایر سفارشات را در درب منازل مردم تحویل می‌دهند نیز با مشکل در حین تردد از خیابان‌ها مواجه بوده‌اند.

منچستری‌ها خواهان گسترش پیاده‌راه‌های جدید

تأثیر ایجاد پیاده‌راه بر رونق اقتصادی شهرها

بسیاری از صاحبان مراکز تجاری مدعی شدند که پس از پیاده‌راه شدن خیابان‌ها، افراد بیشتری به سمت بازدید از فروشگاه‌ها روی آورده و در نتیجه، اقتصاد آن‌ها با رونق رو به رو شده است. این در حالی است که برخی نیز اقدام به اعتراض نموده و مدعی شدند که این کار می‌تواند مشکلاتی را در کسب و کار آن‌ها به وجود آورد. بدیهی است که انتقال ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم در سراسر دنیا به خرید آنلاین لوازم مورد نظر خود بپردازند و همین امر باعث رکود اقتصادی بسیاری از مراکز تجاری شده است. فروشندگان منچستر بر این باورند که بسته شدن خیابان‌ها به روی خودروها می‌تواند این شرایط را تشدید کند چرا که رفت و آمد مردم از مکان‌های دورتر به چنین مراکزی دشوار می‌شود. در واقع کسانی که تا کنون مسافت‌های زیادی را سپری می‌کردند تا به رستوران‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها و سایر مکان‌های مشابه در یک منطقه خاص دسترسی پیدا کنند که در صورت پیاده‌راه شدن خیابان‌ها این گرایش به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

منچستری‌ها خواهان گسترش پیاده‌راه‌های جدید

کد خبر 481683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.