فریب تبلیغات فروش مواد محترقه در فضای مجازی را نخورید

رئیس پلیس فتا ناجا ضمن هشدار به شهروندان اظهار کرد: مجرمان سایبری با راه‌اندازی سایت فروش مواد محترقه و آتش بازی اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان می‌کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار وحید مجید، اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در روزهای پایانی سال مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم‌های مجرمانه مبنی بر "تبلیغات فروش مواد محترقه (صوت زا و آتش زا) " مترصد کلاهبرداری از متقاضیان هستند.

وی افزود: با ایجاد کارگروه ویژه رصد فضای مجازی در حوزه فروش " اقلام ممنوعه و مواد محترقه در ایام پایانی سال " مشخص شد افراد مجرم با سو استفاده از این ایام و با انجام تبلیغات دروغین به شیوه‌های مختلف از جمله هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی بانکی و یا دریافت پول و عدم ارسال مرسولات به دست متقاضیان از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ناجا اضافه کرد: با توجه به شناسایی و دستگیری تعدادی از مجرمان در این حوزه مشخص شد مواد محترقه کشف شده غیر استاندارد و بعضاً دست ساز است و احتمال بروز صدمات جانی و مالی برای خریداران را در پی دارد.

مجید با تاکید بر اینکه خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی ممنوع است، به مردم توصیه کرد : در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موضوع را جهت رسیدگی سریع‌تر به پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 481663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.