کرباسچی: نتیجه تضعیف انتخابات، دیکتاتوری است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران از احزاب و گروه‌ها به خصوص در جریان اصلاح‌طلب و حزب کارگزاران سازندگی ایران خواست تا همه همت خود را صرف کنند که نهاد انتخابات و حضور مردم در انتخابات تضعیف نشود.

به گزارش ایمنا، غلامحسین کرباسچی در جلسه دبیران اول استان‌های حزب کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری ما فقط با جناح‌هایی که دنبال پیروزی در انتخابات هستند، مواجه نیستیم. ما با کسانی مواجهیم که می‌خواهند اصل انتخابات را تضعیف کنند.

وی نهاد انتخابات را مطالبه ۱۲۰ ساله مردم ایران دانست که از صدر مشروطه تا بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از رهبران به آن توجه کرده‌اند و هشدار داد: این نهاد اگر تضعیف شود، راهی در برابر این ملت نخواهد بود جز دیکتاتوری یا هرج و مرج و آشوب.

کرباسچی افزود: همه کسانی که به ایران عشق می‌ورزند و دغدغه سرنوشت مردم را دارند، باید مسئله انتخابات را خیلی جدی بگیرند و نگذارند این نهاد در ذهن مردم یا در ذهن بخش‌هایی از حاکمیت آنقدر بی‌اهمیت شود که آنها را نسبت به تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات بی‌تفاوت کنند.

وی با انتقاد از براندازان خارج‌نشین، چپ‌های افراطی و بخشی از نیروهایی که خودشان را انقلابی می‌دانند، گفت: آنها خواسته یا ناخواسته نهاد انتخابات را نشانه رفته‌اند و به این امر توجه ندارند که ناامیدشدن مردم یا تنگ‌تر کردن دایره انتخاب شوندگان، منتهی به تضعیف نهاد انتخابات می‌شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران از احزاب و گروه‌ها به خصوص در جریان اصلاح‌طلب و حزب کارگزاران سازندگی ایران خواست تا همه همت خود را صرف کنند که نهاد انتخابات و حضور مردم در انتخابات تضعیف نشود.

وی با بیان اینکه تضعیف نشدن نهاد انتخابات حتی مهم‌تر از آن است که امور اجرایی کشور تماماً به دست رقیب ما بیفتد، گفت: خوبی انتخابات این است که وقتی یکی از رقبای ما در انتخابات پیروز شدند، اگر در حل مشکلات مملکت موفق شدند که چه بهتر از این و اگر نتوانستند، بهترین شرایط برای کسانی است که دنبال فکر سیاسی دیگری هستند.

کرباسچی درباره تأثیر رأی و نظر مردم بر فضای سیاسی کشور هم گفت: قطعاً امروز برای حل مسائل خارجی همه خواهان احیای برجام هستند. کسانی که زمانی علیه برجام سخن می‌گفتند، اگر در جریان انتخابات بگویند می‌خواهند از برجام خارج شوند و به دنبال ساز و کارهای دیگری هستند، گمان نمی‌کنم شانسی برای رأی‌آوری داشته باشند.

کد خبر 480852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.