نوروزی: افتخار ما پیروی از راه شهداست

شهردار اصفهان با بیان اینکه روح دمیده شده شهیدان در تاریخ به نسل‌ها حرکت می بخشد، گفت: امروز افتخار می‌کنم که روزهایی را سرباز کوچک شهید خرازی بودم البته همه شهیدان آرمیده در گلستان شهدا به او افتخار می‌کردند و امروز ما مانده ایم پس باید راه را به درستی بشناسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا قدرت الله نوروزی امروز _چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه_ در آئین اولین اکران فیلم «مستند مادرانه» در آستانه فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: تماشای مستند مادرانه همه افراد را متأثر می‌کند به ویژه افرادی که شاهد صحنه‌های جنگ بودند؛ البته بخش آغازین این مستند دنیایی از عجایب بود.

وی تصریح کرد: شهید کسی است که در راه خدا کشته می‌شود؛ شهید، جاوید و ماندگار است و منحصر به یک نسل نیست، بلکه قطره‌های خون آنها در بستر تاریخ جریان دارد و این ما هستیم که باید بتوانیم از این بستر و قطرات خون سرخ شهیدان درس بیاموزیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهیدان زنده هستند، گفت: بی شک شهدا کسانی هستند که نباید مرده پنداشته شوند، زیرا نزد خداوند زنده هستند و روزی می‌خورند.

وی گفت: شهیدان حیات ابدی دارند و کسانی هستند که به بالاترین درجه نیکی رسیده‌اند و امروز شاهد نمایش تصاویری از یکی از زندگان همیشگی تاریخ «حاج حسین خرازی» فرمانده دلاور لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بودیم.

نوروزی با تأکید بر اینکه امروزه شهید خرازی برای نسل جوان ما یک معلم بزرگ و هدایت‌گر است، تصریح کرد: این شهید جان خود را در راه خدا داد تا دشمن را شکست دهد، البته این شهادت جامعه را برای همیشه بیمه کرد.

وی اظهار کرد: شهید حسین خرازی به عنوان شهید بزرگ تاریخ کشور لحظه‌ای از پای نمی‌نشست و دشمن ذره‌ای از دست او در امان نبود، چراکه ایشان در تمام صحنه‌ها همچون مجاهدی دلاور مبارزه می‌کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: در زمان حضور در جنگ چندین فرمانده لشکر را هنگام نبرد دیده‌ام، اما کمتر کسی همچون شهید حسین خرازی که مظهر اخلاص، سادگی و مقاومت در مقابل دشمن بود را اینگونه می‌دیدم، البته همه شهدا نزد خداوند از جایگاه رفیعی برخوردارند.

وی با بیان اینکه روح دمیده شده شهیدان در تاریخ به نسل‌ها حرکت می‌بخشد، گفت: امروز افتخار می‌کنم که روزهایی را سرباز کوچک شهید خرازی بودم، البته همه شهیدان آرمیده در گلستان شهدا به او افتخار می‌کردند و امروز ما مانده‌ایم پس باید راه را به درستی بشناسیم و راه شهیدان را به عنوان یک راه منطقی ادامه دهیم تا رضایت بندگان خدا حاصل شود.

وی تأکید کرد: آرزو می‌کنیم بتوانیم با کمک همدیگر جامعه را به سویی پیش ببریم که آرزوی شهیدان و آرمان همیشگی مجاهدان بوده و یقین دارم با همت و تداوم ایثار و تلاش این هدف مهم محقق خواهد شد.

شهردار اصفهان با تقدیر ویژه از عوامل سازنده مستند مادرانه که گوشه‌ای از تاریخ سخت کشور را بیان کرده است، گفت: از مادر بزرگوار سردار شهید خرازی «حاجیه خانم تابش» که در آئین رونمایی از این مستند حضور یافتند تشکر می‌کنم و البته هرکسی این مستند را تماشا کند باید احساس مسئولیت بیشتری در مقابل شهدا داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: مستند مادرانه خدمت کوچکی برای تبیین واقعیت‌های تاریخ دوران دفاع مقدس و بیانی برای به نمایش گذاشتن سیمای یک قهرمان ملی و فرمانده بزرگ است.

کد خبر 480565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.