۵۰ هکتار به فضای سبز کلانشهر اصفهان افزوده شد

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای شهر اصفهان گفت: در چند سال اخیر حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای سبز شهر اصفهان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: اصفهان شهر بزرگ و ویژه‌ای است و در دنیا نظیر ندارد، یکی از چند مقصد اولیه گردشگری در دنیا اصفهان است. این شهر گذشته تاریخی بسیار طولانی داشته و مملو از آثار تاریخی و میراث فرهنگی است، بسیاری از افراد در گوشه و کنار دنیا به میراث فرهنگی اصفهان دلبسته هستند بنابراین باید به نحوی عمل کرد که هویت تاریخی، میراثی و فرهنگی اصفهان حفظ شده شهر تاب آور و زیست پذیر شود. در عین حال باید از فناوری‌های جدید نیز در مدیریت شهر استفاده شود.

وی افزود: اصفهان برای پاسخگویی به نیازهای بیش از دو میلیون نفر ساکن خود نیازمند فناوری‌های جدید است بنابراین زیرساخت‌های لازم برای ارتباطات الکترونیک، جوابگویی به حمل و نقل این شهر، رفع آلودگی هوا و انتخاب سیستم حمل و نقل متناسب با آن از جمله فعالیت‌هایی است که در مدیریت شهری اصفهان در این زمینه انجام شده است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد اعتبارات شهرداری‌ها از محل عوارضی است که مردم پرداخت می‌کنند بدین سبب مدیریت شهری تلاش می‌کند درصد مناسبی از این عوارض صرف توسعه زیربناها، نما و منظر شهری شود بر این اساس بیش از ۶۰ درصد درآمدهای سالیانه مدیریت شهری در این زمینه هزینه شده و به دنبال حفظ این سهم هستیم. در حال حاضر دولت صرفاً در بخش قطار شهری به مدیریت شهری اصفهان کمک مالی می‌کند.

معین افزود: مهم‌ترین امری که در مدیریت شهری دنبال شد، حرکت به سمت پروژه‌ها و طرح‌هایی بود که اصفهان را زیست پذیر کرده و آلودگی‌های زیست محیطی را کاهش دهد که قطار شهری یکی از این پروژه‌ها است.

وی اضافه کرد: تمامی ایستگاه‌های خط دو اکنون در حال ساخت است به طوری که حفاری از دو سمت انجام می‌شود. از زمانی که وسایل نقلیه موتوری در ایران استفاده شده است، اصفهان همواره در معرض هجوم خودروهای سنگین عبوری از مرکز شهر بوده که بار ترافیکی و آلودگی زیست محیطی زیادی را برای اصفهان ایجاد می‌کرد.

معین ادامه داد: یکی از شجاعانه‌ترین طرح‌های عمرانی که اکنون بخشی از آن به نتیجه رسیده رینگ ترافیکی شهر اصفهان است و امیدواریم در سال آینده کاملاً به بهره برداری برسد و تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوای اصفهان داشته باشد. یکی از قسمت‌های مربوط به رینگ حفاظتی، گذری است که از بزرگراه فرودگاه تا میدان فرزانگان ادامه دارد اکنون به بهره برداری رسیده است.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به پیشرفت‌های پروژه سالن اجلاس سران، اظهار کرد: اصفهان از گذشته مرکز قابل توجه بزرگی در منطقه و کشور بوده و رویدادهای مهم سیاسی، علمی و بازرگانی همچنان در اصفهان برگزار می‌شود بدین سبب مسئولان دولتی نیز تاکید داشتند مکانی برای برگزاری اجلاس بین‌المللی و بزرگ در اصفهان در نظر گرفته شود.

معین افزود: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های نو هزینه شده و در همین شرایط همین مبلغ صرف نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوس شهر شده که گام بلندی در راستای بهبود زندگی شهری در اصفهان بوده است. در این چند سال حدود ۵۰۰ هزار متر به فضای سبز شهر اصفهان اضافه شد، همچنین پخش آسفالت در شهر اصفهان روزانه انجام شده، جدول گذاری و پیاده رو سازی نیز مستمرا در حال انجام است، همچنین نگهداری از ساختمان‌ها نیز از جمله فعالیت‌های حوزه عمران شهری اصفهان است.

وی تصریح کرد: شهر متعلق به ساکنان آن است، اعضای شورای شهر توسط مردم انتخاب می‌شوند و شورای شهر مردمی‌ترین نهاد خدماتی است، بنابراین همواره به پشتیبانی مردم نیازمندیم و از مردم خواستاریم که همواره راهنمای مدیریت شهری باشند.

کد خبر 475358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.